Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311132 | Özel Eğitim Programları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; özel eğitimin amaç ve ilkeler, tarihçesi, özel gereksinimli çocuklar ve özel gereksinim alanları, özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi ve gelişimsel tanılamasını, ailelerin yaşadığı sorunlar, anne-babaların eğitimi, ailelerin sahip olduğu haklar hakkında bilgi, özel eğitimin Türkiye?deki güncel durumu, özel gereksinimli çocuğun aileye katılımı ve ailenin yaşadığı psikolojik süreçler, özel gereksinimlilik ve özel eğitim konusundaki temel kavramların tanımlanması, çocukların gelişimini etkileyen faktörler, özel gereksinimli çocukları (mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluk, dil-konuşma bozukluklar, işitme engel, görme engel, öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, üstün yetenekli) tanıma, DSM V & ICD tanı kriterlerini, gelişimsel risk faktörleri ve gelişimsel riskleri ve/ya gelişimsel problemi olan bireyler için hizmetler ve politikaları, hakkında bilgi edinmeyi içermektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğe neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, gelişimi risk altında olan ve özel gereksinimli bireylerin gelişimi ile ilgili uygulanması gereken gelişim destek programları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ve İlkeler, özel eğitimin tarihçesi, nedenleri, sınıflandırılması |
| 2 | Konuşma ve dil bozuklukları ve eğitimleri |
| 3 | İşitme Engelli Çocuklar ve eğitimleri |
| 4 | Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri |
| 5 | Ortopetik engelli çocuklar ve eğitimleri |
| 6 | Görme engelli çocuklar ve eğitimleri |
| 7 | Öğrenme güçlüğü gösteren çocuklar |
| 8 | Otizmli çocuklar ve eğitimleri |
| 9 | Uyum güçlüğü gösteren çocuklar |
| 10 | Üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar |
| 11 | Özel gereksinimli çocukların aileleri ve desteklenmesi |
| 12 | Kaynaştırma uygulamaları ve çocukların desteklenmesi |
| 13 | Bireysel eğitim programı hazırlama ve tartışma |
| 14 | Bireysel eğitim programı hazırlama ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve özel eğitime giriş. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
