Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311127 | Çocuk Psikopatolojisi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları, çocuk ve ergenlerin çeşitli duygusal ve davranışsal sorunları ve bunlara yönelik müdahale ve önleme çalışmaları.
Dersin Amacı
Dersin amacı çocuk ve ergenlerde görülen davranışsal ve duygusal bozuklukları tanıtmak, müdahale ve önleme stratejilerini gözden geçirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları |
| 2 | Çocukların normal gelişim aşamaları |
| 3 | Bebek, çocuk ve ergenlerin duygusal ve davranışsal değerlendirmesi |
| 4 | Çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeler |
| 5 | Zeka geriliği ve öğrenme güçlüğü |
| 6 | Yaygın gelişimsel bozukluklar |
| 7 | Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu |
| 8 | Ara Sınav 1 |
| 9 | Davranım Bozukluğu, karşıt olma, karşı gelme bozukluğu |
| 10 | Dışa atım bozuklukları |
| 11 | Anksiyete bozuklukları |
| 12 | Depresyon |
| 13 | Yeme Bozuklukları (pika, ruminasyon, anoreksia, bulimia, obezite) |
| 14 | Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Köroğlu, E. (2007). DSM – IV/TR Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
