Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311118 | Çocuk Gelişiminde Program Geliştirme | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; eğitim yöntem ve teknikleri, program geliştirmede tasarım ve modeller, eğitim programını uygulama değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Eğitim programını uygulama ve değerlendirme süreci, tipik/atipik/riskli çocukların eğitimi, bireyselleştirilmiş eğitim programları, gelişim alanlarına göre destek programları, gelişimsel destek programı hazırlama, uygulama ve değerlendirme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Gelişimsel destek programı tanımı ve önemi Gelişimsel destek programı ile ilgili tanım ve kavramlar |
| 2 | Gelişimsel destek programı hazırlamak için neleri bilmeliyiz? Bu bilgileri nereden ediniriz: Gelişim takip sürecinin aşamaları |
| 3 | Gelişim takip sürecine genel bakış |
| 4 | Gelişimsel değerlendirme/Gelişim raporu hazırlama: nelere dikkat etmeliyiz |
| 5 | Gelişimsel destek programı hazırlama süreci: Bir programı özellikleri neler olmalıdır?, program planlarken nelere dikkat etmeliyiz? |
| 6 | Gelişimsel destek programı plan formunda hangi başlıkları dikkate almalıyız? : başlıkların altını dolduralım, Gelişimsel destek programları için form örnekleri |
| 7 | Arasınav |
| 8 | Gelişimsel destek programı plan formunda hangi başlıkları dikkate almalıyız? : Başlıkların altını dolduralım, Gelişimsel destek programları için form örnekleri |
| 9 | Okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik gelişimsel destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? Özel eğitime yönelik gelişim destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? Gelişimsel Ev destek programlarında nelere dikkat etmeliyiz? |
| 10 | Gelişimi destekleyici ev ortamı değerlendirme ve düzenleme |
| 11 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 12 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 13 | Gelişimsel destek programlarına yönelik örnekler |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özyürek , M. (2014). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programını Geliştirme ve Temelleri. Ankara: Kök Yayıncılık |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
