Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311115 | Konuşma ve Sunum Becerileri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sunumun temel ögeleri, sunum anındaki stres ve çözümü, sunum öncesi ve sonrası süreci, sunumu planlama, etkili sunum teknikleri, ikna teknikleri, beden dili, pozisyon ve duruş, yüz ifadeleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, etkili sunum teknikleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Diksiyon Eğitimine giriş |
| 2 | Ses aletlerimiz ve solunum |
| 3 | Ses ve nefes özellikleri geliştirilmesi |
| 4 | Ses kusurları |
| 5 | Telaffuz kuralları |
| 6 | Features of Turkish language |
| 7 | Vize |
| 8 | Noktalama işaretleri ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi |
| 9 | Anlatım ve örneklerle ussal anlatım |
| 10 | Duygusal anlatım ve mimikle anlatım |
| 11 | Toplum önünde söz söyleme sanatı |
| 12 | Konuşma cesareti ve güveni geliştirme |
| 13 | Dinleme, Beden Dili ve duruş |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | MEGEP (MESLEKÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) MESLEKİ GELİŞİM- DİKSİYON I- 2006 |
| Twelve Tips for Creating Effective Presentations, Mary Harrington, University of Mississippi |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
