Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311114 | Çocuk Gelişiminde İstismarın Önlenmesi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, Sunum, Soru-cevap, Vaka incelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk gelişiminde ihmal ve istismar ile ilgili bilgilerin öğrenilmesi
Dersin Amacı
Çocuk gelişiminde ihmal ve istismar ile ilgili bilgilerin öğrenilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı özellikteki çocuklarla ilgili bilgileri açıklayabilme | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Farklı özellikteki çocuklar ile ilişkili kuramsal bilgileri ayırt edebilme | P.3.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İhmal ve istismar ile ilgili kavramlar |
| 2 | İhmal ve istismar ile ilgili kavramlar |
| 3 | Çocuklarda ihmal ve istismar konusunda farkındalık oluşturan çalışmalar |
| 4 | Çocuklarda ihmal ve istismar konusunda farkındalık oluşturan çalışmalar |
| 5 | Farklı yaş gruplarında ihmal ve istismar |
| 6 | Çocuklarda ihmal ve istismar konusunda farkındalık oluşturan çalışmalar |
| 7 | Çocuklarda ihmal ve istismara ilişkin farkındalığı artıran çalışmalar |
| 8 | Çocuk ve gençlerde ihmal ve istismarı önleyici çalışmalar |
| 9 | Çocuklarda malpraktis |
| 10 | Çocuklarda akran zorbalığı |
| 11 | Çocuklarda akran zornbalığı |
| 12 | Çocuk ve ergenlerde ihmal ve istismarla ilgili çalışmalar |
| 13 | Çocuk ve ergenlerde ihmal ve istismarla ilgili çalışmalar |
| 14 | Çocuk ve ergenlerde ihmal ve istismarla ilgili çalışmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral, N. 1997. Fiziksel istismar ve çocuk. Tekışık Yayıncılık, Ankara. Artuç, M., Gedikli, C. 2006. |
| Derman, O. (Ed.) (2014). Çocuk istismarı ve ihmaline yaklaşım: Temel bilgiler. Ankara: Akademisyen. | |
| Orhan, N. (2015). Her yönüyle çocuk istismarı ve ihmali: Sağlık-yasa-eğitim ve aile boyutu. Ankara: Nobel Tıp. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı özellikteki çocuklarla ilgili bilgileri açıklayabilme | - |
| Ö2 | Farklı özellikteki çocuklar ile ilişkili kuramsal bilgileri ayırt edebilme | - |
