Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311108 | Çocuk ve Yaratıcılık | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yaratıcılığın insan ve toplum hayatındaki yeri ve önemi, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, erken çocuklukta yaratıcılığın gelişiminde eğitim kurumunun ve ailenin rolü, yaratıcı düşünme ile ilgili farklı kuramlar, çocuklar için yaratıcı çevre koşullarının nasıl sağlanması gerektiği ve çocukların gelişimsel beceri düzeylerine uygun yaratıcı uygulamaların seçilmesi, çocukların resim çizme gelişim aşamaları, sanatı çocuğun yaratıcılığını destekleyebilmek için kullanımı
Dersin Amacı
Öğrencilerin yaratıcı düşünceye sahip olmaları için gerekli teknikleri öğrenebilmelerini ve kullanabilmelerini, Çocuklarda gelişimlerine göre yaratıcılığın gelişimini, Öğrendikleri yaratıcı düşünce tekniklerini çocukla iletişim kurmaları ve çocuklarla yapacakları uygulamalar sırasında kullanabilmelerini, Çocukların çizimle ilgili gelişimsel aşamalarını öğrenmek ve sanat aracılığı ile hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını sergileyebileceklerini öğrenmelerini sağlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Yaratıcılık nedir, yaratıcılığın insan yaşamındaki yeri, yaratıcılık ve beyin |
| 2 | Yaratıcılık düşünme kuramları |
| 3 | Yaratıcılık süreçleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler |
| 4 | Yaratıcılığı etkileyen faktörler |
| 5 | Yaratıcılığı öğrenmede eğitim kurumları ve öğretmenler |
| 6 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat |
| 7 | Erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat |
| 8 | Vize |
| 9 | Çocuklarda çizimle ilgili gelişimsel aşamalar, çocuk ve resim |
| 10 | Müzelerin ve sanat galerilerinin çocuğun yaşantısındaki önemi |
| 11 | Yaratıcı sanat çalışmaları ve artık materyaller, |
| 12 | Estetik gelişim |
| 13 | Proje Hazırlığı |
| 14 | Etkinlik Sunumları |
| 15 | Etkinlik Sunumları |
| 16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kalburan,C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap. |
| Matthews, J (1994).Çocukların erken çocukluk döneminde çocuk ve görsel Representation'da çizim ve boya yapmalarına yardımcı olun. | |
| May, R.(2003).Yaratma cesareti(Çev:AlperOysal). 8.basım.Istanbul:Metris yayınları. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 23 | 23 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 14 | 42 |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 1 | 3 | 3 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
