Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311106 | Çocuk ve Genç Edebiyatı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuk gelişimine katkıları, sahip olması gereken özellikler, türleri, yaşlara göre kitap seçimi, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; dünyada ve Türkiyede çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk edebiyatının tanımı, önemi ve özellikleri |
| 2 | Çocuk edebiyatının tarihçesi |
| 3 | Çocuk edebiyatı türleri |
| 4 | Çocuk kitaplarının iç yapı özellikleri |
| 5 | Çocuk kitaplarının dış yapı özellikleri |
| 6 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları |
| 8 | vize |
| 9 | Gelişim dönemlerine uygun kitap seçimi |
| 10 | Çocuk edebiyatı, aile ve okul |
| 11 | Bebek ve çocuk kütüphaneleri/Türkiye ve dünyadan örnekler |
| 12 | Çocuğun gelişimini desteklemede çocuk edebiyatı eserlerinin önemi |
| 13 | Farklı yaş gruplarına yönelik çocuk kitaplarını inceleme-hazırlama |
| 14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alp, D. ve Kardaş, C.(2016).Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara:Eğiten. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
