Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80310100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, bilimsel araştırma süreci ve temel aşamalarını, bilimsel araştırmalarda kullanılan nicel, nitel ve karma yöntemleri, ölçme araçlarının özellikleri, araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, örneklem seçimi, araştırma etiği, konularını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilimsel araştırma tekniklerine ilişkin kavramların açıklanması ve bilimsel araştırmada yer alan süreçlerin analiz edilip uygulanmasıdır. Ders, araştırmada kullanılan yöntemleri, ölçüm araçlarını, hipotez oluşturma ve örneklem seçimi konularını kapsamaktadır. Öğrencilerin mesleki alanda yeni gelişmeleri takip ederek kanıta dayalı uygulamaları dikkate almalarına ve disiplinler arası çalışmalar planlamasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmalarda etik |
| 2 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
| 3 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri |
| 4 | Karma araştırma yöntem ve teknikleri |
| 5 | Deneysel araştırmalar |
| 6 | Bilimsel araştırma süreci |
| 7 | Problemin belirlenmesi |
| 8 | VİZE |
| 9 | Araştırma hipotezi, varsayımlar, sınırlılıklar |
| 10 | Araştırma yönteminin belirlenmesi |
| 11 | Veri toplama araçlarının belirlenmesi |
| 12 | Araştırma verilerinin analizi |
| 13 | Araştırma raporunun yazılması ve sunulması |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş., Kılıç E., Akgün, Ö., Karadeniz Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
