Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80340105 | Tez çalışması 1 | 2 | Bahar | 4 | 0+0+0 | 30 | 30 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Lisansüstü eğitim alan öğrenciye bilimsel çalışma yapma becerilerinin öğretilmesi
Dersin Amacı
Lisansüstü eğitim alan öğrenciye bilimsel çalışma yapma becerilerinin öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 5 |
| Ö2 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | P.4.5 | 5 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 5 |
| Ö4 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 5 |
| Ö5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | P.4.3 | 5 |
| Ö6 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 2 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 3 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 4 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 5 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 6 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 7 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 8 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 9 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 10 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 11 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 12 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 13 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
| 14 | Danışmanın önerilerine göre konu belirlenmesi ve konuyla ilgili tezin hazırlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Karasar, N. (2009). Bilimsel arastirma yontemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler. Ankara: Nobel Yayin Dağitim. |
| 1 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 100 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 4 | - |
| Ö2 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | 3 | - |
| Ö3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | 3 | - |
| Ö4 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 4 | - |
| Ö5 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | 4 | - |
| Ö6 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 4 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | 4 |
