Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80320102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Lisansüstü eğitim alan öğrencilere literatür tarama, bilimsel yayın hazırlama eğitimin verilmesi
Dersin Amacı
Lisansüstü eğitim alan öğrencilere literatür tarama, bilimsel yayın hazırlama eğitimin verilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 5 |
Ö2 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | P.4.5 | 5 |
Ö3 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
Ö4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 5 |
Ö5 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 5 |
Ö6 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | P.4.3 | 5 |
Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 5 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Öğrencilerin talebi doğrultusunda tez konusu belirleme, literatür tarama, kaynak gösterme konularında eğitim verilir. |
2 | Öğrencilerin talebi doğrultusunda tez konusu belirleme, literatür tarama, kaynak gösterme konularında eğitim verilir. |
3 | Araştırma örneklerinin incelenmesi, ön araştırma ve konu seçimi |
4 | Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi, Kaynak tarama ve kaynak kullanımına dair çalışmalar |
5 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması, araştırmaya ait içindekiler bölümü üzerine çalışma, içeriğin tanımlanıp sınıflandırılması, referans kaynakların sınıflandırılması |
6 | Yazılı metinlerin oluşturulması, oluşturulan yazılı metinlerin incelenmesi |
7 | Yazılı metin çalışmalarına devam, Kitap dışında internet,süreli yayın ve tez gibi diğer kaynakların kullanımına dair çalışmalar ve kaynak kişilerle görüşmeler |
8 | Metin çalışmalarına devam, araştırmayı destekleyecek görsel materyallerin araştırılması, bilgisayar ortamında slayt sunum tasarımı |
9 | Metin çalışmalarına devam, görsel materyallerin araştırma içinde kullanımı,seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması |
10 | Metin oluşturma çalışmalarına devam, seminer afiş, cd kapak tasarımları |
11 | Metin çalışmalarının sonuçlandırılması, bilgisayar ortamında slayt sunumunun, seminer afiş ve cd kapak tasarımlarının tamamlanması |
12 | Sunuşların tamamlanması ve düzeltmeler için toplu gösterim |
13 | Sunumlar |
14 | Sunumlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | internet |
Karasar, N. (2009). Bilimsel arastirma yontemi: Kavramlar-ilkeler-teknikler. Ankara: Nobel Yayin Dağitim. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | 1 | 100 (%) |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 4 | - |
Ö2 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | 4 | - |
Ö3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | 4 | - |
Ö4 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 3 | - |
Ö5 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | 4 | - |
Ö6 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 5 |
Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | 5 |