İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311148 Erken Çocuklukta Müdahale Programları 1 Güz 1 3+0+0 3 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Erken müdahale kavramı ve önemi, Risk gruplarının tanımlanması, Erken çocuklukta gelişimsel değerlendirme ve tarama yöntemleri, Erken müdahale programlarının modelleri, Aile katılımı ve aile merkezli hizmetler, Ulusal ve uluslararası erken müdahale yaklaşımları, Çok disiplinli ekip çalışması, Uygulamalı örnekler ve vaka çalışmaları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde gelişimi risk altında olan ve özel gereksinimli çocuklara yönelik erken müdahale programlarının kuramsal temellerini, uygulama alanlarını, değerlendirme süreçlerini ve aileyle iş birliği modellerini öğrencilere kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 1
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Erken müdahale kavramı, tarihsel gelişim süreci ve önemi
2 Erken çocukluk döneminde risk faktörleri (biyolojik, çevresel, gelişimsel)
3 Gelişimsel tarama ve değerlendirme araçları
4 Erken müdahale programlarının kuramsal temelleri (ekolojik, gelişimsel, aile merkezli yaklaşımlar)
5 Dünya'da erken çocuklukta müdahale programları (ABD, Avrupa, OECD ülkeleri örnekleri)
6 Türkiye'de erken müdahale uygulamaları ve yasal düzenlemeler
7 Aile merkezli erken müdahale ve ebeveyn eğitimi
8 Çok disiplinli ekip çalışması: roller ve sorumluluklar
9 Erken müdahalede sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kurumlarının iş birliği
10 Erken müdahale programlarında öğretim yöntemleri ve materyal geliştirme
11 Erken müdahale uygulamalarında teknoloji kullanımı ve dijital araçlar
12 Vaka örnekleri ile erken müdahale programlarının analizi
13 Erken müdahale programlarının değerlendirilmesi ve etkililik çalışmaları
14 Genel tekrar, proje sunumları ve dersin kapanışı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Fatma Elif Ergin, Çocuklar Ve Ergenler İçin Gelişimsel Müdahale Uygulamaları, Eğiten Kitap.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 2 15 30
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 5
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 5