Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311147 | Erken Çocukluk Politikaları ve Sürdürülebilirlik | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Erken çocukluk politikalarının tarihsel gelişimi, UNESCO, OECD ve UNICEF yaklaşımları, Türkiye'deki uygulamalar, kapsayıcılık ve eşitlik, çevresel ve sosyal sürdürülebilirlik, erken müdahale stratejileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk politikalarının gelişimini, uygulama modellerini ve bu politikaların sürdürülebilirlik boyutlarını çok boyutlu şekilde analiz etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
| P3 | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenleme ve materyal geliştirme becerisine sahiptir | P.2.5 | 1,7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Erken çocukluk kavramı ve politika gereksinimi |
| 2 | Erken çocukluk hizmetlerinin tarihçesi |
| 3 | Türkiye'de erken çocukluk politikaları |
| 4 | OECD ve UNESCO politikaları |
| 5 | Eşitlik ve erişilebilirlik ilkeleri |
| 6 | Sosyal, çevresel ve ekonomik sürdürülebilirlik |
| 7 | Sosyal, çevresel ve ekonomik sürdürülebilirlik |
| 8 | Kapsayıcı politika yapıları |
| 9 | Erken müdahale sistemleri |
| 10 | Uygulama modelleri: dünya örnekleri |
| 11 | Politika ve saha ilişkisi |
| 12 | Sivil toplum kuruluşlarının katkısı |
| 13 | Sürdürülebilir politika önerileri geliştirme |
| 14 | Sürdürülebilir politika önerileri geliştirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Hilal Kahraman, Nevra Atış Akyol, Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları, Nobel Akademi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | 5 | - |
| Ö2 | Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenleme ve materyal geliştirme becerisine sahiptir | - | 5 |
