İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311145 Çocuk Gelişiminde Araştırma Planlama 1 Güz 1 3+0+0 3 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bilimsel yöntem, araştırma türleri, problem cümlesi oluşturma, örneklem seçimi, veri toplama araçları, geçerlik-güvenirlik, etik kurallar, bulguların yorumlanması ve raporlama teknikleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuk gelişimi alanında bilimsel araştırma süreçlerini planlayabilen, veri toplayan, analiz eden ve raporlayan araştırmacıların yetişmesine katkı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
P3 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 7
Ö2 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 1
Ö3 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 1,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimsel araştırmanın tanımı ve önemi
2 Araştırma türleri: Nitel, nicel ve karma yöntem
3 Problem belirleme ve hipotez oluşturma
4 Evren ve örneklem seçimi
5 Veri toplama araçları ve özellikleri
6 Geçerlik ve güvenirlik kavramları
7 Geçerlik ve güvenirlik kavramları
8 Etik ilkeler ve onam alma süreçleri
9 Veri analizi türleri
10 Bulguların yazımı ve tablolarla sunumu
11 Tartışma ve sonuç bölümlerinin hazırlanması
12 Kaynakça düzenleme ve APA stili
13 Tam metin araştırma raporu yazımı
14 Tam metin araştırma raporu yazımı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aysel Aziz, Araştırmanın Yazılması ve Sunumu, Hiperlink Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. 5
Ö2 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. 5
Ö3 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. 5