İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311140 Dijital Çağda Çocuk 1 Güz 1 3+0+0 3 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dijital medya araçları, çocuklarda medya okuryazarlığı, ekran süresi yönetimi, siber zorbalık, dijital oyunlar ve bağımlılık, sosyal medya etkileri, çevrim içi güvenlik, dijital ebeveynlik ve rehberlik stratejileri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, dijital teknolojilerin çocuk gelişimi üzerindeki etkilerini çok boyutlu olarak analiz ederek, dijital medya okuryazarlığı ve dijital riskler bağlamında çocukların gelişimsel haklarını değerlendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P3 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. P.2.2 1
Ö2 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. P.3.1 1
Ö3 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. P.3.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dijital çağ kavramı ve çocukluk
2 Dijital teknolojilerin çocuk gelişimi üzerindeki etkileri
3 Erken çocuklukta ekran kullanımı ve gelişimsel sonuçlar
4 Okul çağında dijital medya kullanımı ve öğrenme süreçleri
5 Sosyal medya, çocuk ve ergen psikolojisi
6 Dijital oyunlar ve oyun kültürünün çocuk üzerindeki etkileri
7 Dijital bağımlılık, riskler ve korunma yolları
8 Çocuk hakları ve dijital ortamda güvenlik
9 Dijital ebeveynlik: Ebeveynlerin rolü ve sorumlulukları
10 Eğitimde dijital araçlar ve öğrenme fırsatları
11 Dijital çağda çocukların sosyal-duygusal gelişimi
12 Sanal zorbalık (cyberbullying) ve çocukların korunması
13 Dijital okuryazarlık ve çocuklarda medya bilinci geliştirme
14 Geleceğin dünyasında çocuk: Dijital çağda fırsatlar ve tehditler – Genel değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Serap Aktemur Gürler, Ayşe Duran Yılmaz. Dijital Çağda Ebeveynlik: Teknoloji Ve Çocuklar, Eğiten Kitap
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P3
Ö1 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. 5 -
Ö2 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. - 5
Ö3 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. - 5