Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311135 | Çocuk ve Aile Merkezli Gelişimsel Yaklaşım | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk merkezli aile danışmanlığının öğrenilmesi
Dersin Amacı
Çocuk merkezli aile danışmanlığının öğrenilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 3 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
| P3 | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | P.2.1 | 1 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 1 |
| Ö4 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | P.3.5 | 1 |
| Ö5 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | P.3.1 | 1 |
| Ö6 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | P.3.2 | 1 |
| Ö7 | Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. | P.3.3 | 1 |
| Ö8 | Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk merkezli aile danışmanlığının önemi ve kavramlar |
| 2 | Çocuk merkezli aile danışmanlığının önemi ve kavramlar |
| 3 | Çocuk merkezli aile danışmanlığının önemi ve kavramlar |
| 4 | Çocuk merkezli aile danışmanlığının önemi ve kavramlar |
| 5 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmalar |
| 6 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmalar |
| 7 | Sınav |
| 8 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 9 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 10 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 11 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 12 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 13 | Çocuk merkezli aile danışmanlığı ile ilgili yapılan araştırmaların sunulması ve bireysel görüşmeler |
| 14 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Haslyer, W. & Verfvuker, J. (2011). Child Development. Toronto: Brand Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | - | - | 5 | - |
| Ö4 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | - | - | - | 3 |
