İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311134 Çocuk Gelişimini Destekleyen Uygulamalar 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, soru cevap, sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Canan KELEŞ ERTÜRK B-127 [email protected] 7686 Perşembe
09.00-11.00
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü eğitim gören öğrenciler, çocukların gelişimini destekleyen araştırmaları değerlendirmektedir. tezler ve makaleler incelenmektedir. Ayrıca çocukları destekleyen uygulamalar, öğrenciler tarafından yapılmaktadır.
Dersin Amacı
Farklı yaş dönemindeki çocukların sosyal, duygusal, bilişsel, dil, ahlak ve cinsel gelişimlerini destekleyen uygulamaların değerlendirilmesini sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 4
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 4
P3 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. P.1.3 1,5
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 1,5
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. P.2.4 1
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 5
Ö5 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö6 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. P.3.1 1,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Gelişim Kuramları
2 Gelişim Kuramları
3 Çocuk Gelişimi ve Oyun Terapisi
4 Çocuk Gelişimi ve Oyun Terapisi
5 Çocuk Gelişimi ve Hayvan Destekli Uygulamalar
6 Çocuk Gelişimi ve Hareket Eğitimi
7 Çocuk Gelişimi ve Hareket Eğitimi
8 Vize
9 Çocuk Gelişimi ve Müzik Terapisi
10 Çocuk Gelişimi ve Sanat Terapisi
11 Çocuk Gelişimini Destekleyen Diğer Uygulamalar
12 Çocuk Gelişimini Destekleyen Uygulamalar İle İlgili Yapılan Araştırmalar
13 Çocuk Gelişimini Destekleyen Uygulamalar İle İlgili Yapılan Araştırmalar
14 Çocuk Gelişimini Destekleyen Uygulamalar İle İlgili Yapılan Araştırmalar
15 Çocuk Gelişimini Destekleyen Uygulamalar İle İlgili Yapılan Araştırmalar
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Walker, J., & Josephin, G. (2020). Child Develeopment. Toronto: Fostering Publishing.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev 1 20 (%)
Sunum 1 40 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 3 15 45
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 5 - - - -
Ö2 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. 5 - - - -
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. - 5 - - -
Ö4 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. - - 4 - -
Ö5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. - - - 4 -
Ö6 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - - - 4