Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80311127 | Çocuk Psikopatolojisi | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları, çocuk ve ergenlerin çeşitli duygusal ve davranışsal sorunları ve bunlara yönelik müdahale ve önleme çalışmaları.
Dersin Amacı
Dersin amacı çocuk ve ergenlerde görülen davranışsal ve duygusal bozuklukları tanıtmak, müdahale ve önleme stratejilerini gözden geçirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 4 |
P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 4 |
P3 | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | P.1.1 | 1,3 |
Ö2 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | P.1.5 | 1,3 |
Ö3 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 3 |
Ö4 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3 |
Ö5 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | P.1.2 | 1,3 |
Ö6 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | P.2.1 | 3 |
Ö7 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | P.3.2 | 1,3 |
Ö8 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları |
2 | Çocukların normal gelişim aşamaları |
3 | Bebek, çocuk ve ergenlerin duygusal ve davranışsal değerlendirmesi |
4 | Çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeler |
5 | Zeka geriliği ve öğrenme güçlüğü |
6 | Yaygın gelişimsel bozukluklar |
7 | Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu |
8 | Ara Sınav |
9 | Davranım Bozukluğu, karşıt olma, karşı gelme bozukluğu |
10 | Dışa atım bozuklukları |
11 | Anksiyete bozuklukları |
12 | Depresyon |
13 | Yeme Bozuklukları (pika, ruminasyon, anoreksia, bulimia, obezite) |
14 | Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları |
15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Köroğlu, E. (2007). DSM – IV/TR Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | 1 | 40 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | 4 | - | - | - | - |
Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | 4 | - | - | - | - |
Ö3 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | 4 | - | - | - | - |
Ö4 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | - | 4 | - | - | - |
Ö5 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | - | - | 4 | - | - |
Ö6 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | - | - | - | 4 | - |
Ö7 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | - | - | 4 |
Ö8 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | - | - | - | 4 |