Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311125 | Çocuk Merkezli Aile Danışmanlığı | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları konuları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar, aile danışmanlığının önemi, aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile danışmanlığı kuramları, sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar, aile danışmanlığını gerektiren nedenler, ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler, etkili bir danışma için gereken beceriler, aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları, yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri, aile danışmanlığında olgu tartışmaları ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 3 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö3 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Aile danışmanlığına ilişkin kavramlar |
| 2 | Aile danışmanlığının önemi. |
| 3 | Aile danışmanlığının tarihsel gelişimi |
| 4 | Aile danışmanlığı kuramları |
| 5 | Aile danışmanlığı kuramları |
| 6 | Sağlıklı ailede iletişim ve aile içi çatışmalar |
| 7 | Aile danışmanlığını gerektiren nedenler |
| 8 | vize |
| 9 | Ailede yaşanan sorunların çözümlenmesine yönelik yöntemler |
| 10 | Etkili bir danışma için gereken beceriler |
| 11 | Aile danışmanlığında değerlendirme yöntem ve araçları |
| 12 | Yaygın ana-baba tutumları ve disiplin, çocuğun gelişimine etkileri |
| 13 | Aile danışmanlığında olgu tartışmaları |
| 14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 19 | 19 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 19 | 19 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 19 | 19 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | 3 | - |
| Ö2 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 3 |
| Ö3 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | 3 |
