İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311124 Sosyal Hizmetler Kapsamındaki Kurumlarda Uygulama 1 Bahar 2 2+2+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi, kapsamı, Türkiye'den ve dünyadan proje örnekleri, sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarının belirlenmesi, söz konusu ihtiyaçlara yönelik projeler üretilmesi, sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmek ve sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılabilecek çalışmaların neler olabileceği, amaçları ve nasıl gerçekleştirileceği ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 3
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 7
Ö2 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 6
Ö3 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. P.1.3 6
Ö4 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sosyal dezavantajlı çocuklarla çalışmanın önemi
2 Sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin Türkiye ve dünyadan örnekler
3 Sosyal dezavantajlı çocukların sorunlarını ve ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik teknikler
4 Sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarına uygun etkinlik ve proje önerileri
5 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
6 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
7 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
8 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
9 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
10 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
11 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
12 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
13 Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma
14 Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İştar Işıklı, E. (2010). Dezavantajlı Gruplar Üzerine Araştırmalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama 1 100 (%)
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 8 80
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 13 8 104
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5
Ö1 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. 4 - -
Ö2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. - 4 -
Ö3 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. - 4 -
Ö4 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - 4