Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80311124 | Sosyal Hizmetler Kapsamındaki Kurumlarda Uygulama | 1 | Bahar | 2 | 2+2+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Filiz ERBAY | B-125 | [email protected] | 7426 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi, kapsamı, Türkiye'den ve dünyadan proje örnekleri, sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarının belirlenmesi, söz konusu ihtiyaçlara yönelik projeler üretilmesi, sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin gözlem ve uygulamalar konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Sosyal dezavantajlı çocuklara yönelik çalışmaların önemi konusunda öğrencileri bilinçlendirmek ve sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılabilecek çalışmaların neler olabileceği, amaçları ve nasıl gerçekleştirileceği ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 3 |
P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 7 |
Ö2 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 6 |
Ö3 | Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. | P.1.3 | 6 |
Ö4 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla çalışmanın önemi |
2 | Sosyal dezavantajlı çocuklarla yapılan çalışmalara ilişkin Türkiye ve dünyadan örnekler |
3 | Sosyal dezavantajlı çocukların sorunlarını ve ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik teknikler |
4 | Sosyal dezavantajlı çocukların ihtiyaçlarına uygun etkinlik ve proje önerileri |
5 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
6 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
7 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
8 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
9 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
10 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
11 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
12 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
13 | Sosyal dezavantajlı çocukların bulunduğu kurumlarda gözlem ve etkinliklerde bulunma |
14 | Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İştar Işıklı, E. (2010). Dezavantajlı Gruplar Üzerine Araştırmalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 8 | 80 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 8 | 104 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 226 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. | 4 | - | - |
Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | - | 4 | - |
Ö3 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | - | 4 | - |
Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | 4 |