Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311123 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yok |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Okul Öncesi eğitim kurumlarında çocuk gelişiminin öneminin öğretilmesi
Dersin Amacı
Okul Öncesi eğitim kurumlarında çocuk gelişiminin öneminin öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 4 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | P.1.2 | 3 |
| Ö2 | Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | P.2.2 | 3 |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. | P.2.4 | 3 |
| Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö5 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Okul öncesi eğitimin önemi |
| 2 | Okul öncesi eğitimin önemi |
| 3 | Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi |
| 4 | Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi |
| 5 | Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi |
| 6 | Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi |
| 7 | Sınav |
| 8 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 9 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 10 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 11 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 12 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 13 | Okul öncesi kurumlarda uygulama |
| 14 | Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kracher, J. (2016). Child Development and Preschool. NewYork: Pjw Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 40 (%) |
| Sunum | 1 | 60 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | 4 | - | - |
| Ö2 | Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | - | 4 | - |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. | - | 4 | - |
| Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | 4 |
| Ö5 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | - | 4 |
