İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311123 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Okul Öncesi eğitim kurumlarında çocuk gelişiminin öneminin öğretilmesi
Dersin Amacı
Okul Öncesi eğitim kurumlarında çocuk gelişiminin öneminin öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 3
Ö2 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. P.2.2 3
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. P.2.4 3
Ö4 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö5 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Okul öncesi eğitimin önemi
2 Okul öncesi eğitimin önemi
3 Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi
4 Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi
5 Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi
6 Okul öncesi eğitimin önemiyle ilişkili çalışmaların ve uygulamaların incelenmesi
7 Sınav
8 Okul öncesi kurumlarda uygulama
9 Okul öncesi kurumlarda uygulama
10 Okul öncesi kurumlarda uygulama
11 Okul öncesi kurumlarda uygulama
12 Okul öncesi kurumlarda uygulama
13 Okul öncesi kurumlarda uygulama
14 Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kracher, J. (2016). Child Development and Preschool. NewYork: Pjw Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev 1 40 (%)
Sunum 1 60 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 11 154
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 4 - -
Ö2 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. - 4 -
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. - 4 -
Ö4 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - 4
Ö5 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - 4