İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311119 Çocukluk Dönemlerinde Gelişimsel Testler 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, tartışma, soru-cevap
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Filiz ERBAY B-125 [email protected] 7426 Çarşamba
10:00
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 5,6
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 6
Ö3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. P.2.1 6
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. P.2.4 6
Ö5 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö6 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Gelişimsel tanıma ve değerlendirme kavramları
2 Gelişimsel tanıma ve değerlendirme ilkeleri
3 Gelişimsel tanıma ve değerlendirmede etkili olan etmenler
4 Gelişimsel değerlendirme ve izlemin önemi
5 Gelişim alanlarına göre değerlendirmenin önemi
6 Çocuk gelişiminde değerlendirme yöntemleri
7 Çocuk gelişiminde biçimsel yöntemler
8 Çocuk gelişiminde biçimsel olmayan yöntemler
9 Çocuk gelişiminde aile değerlendirmesi ve önemi
10 Özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi
11 Özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi
12 Türkiye'de ve dünyada yaygın olarak kullanılan standart gelişimsel değerlendirme araçları
13 Gelişim raporu hazırlama
14 Gelişim raporu hazırlama
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bayhan, P. (2018). Gelişimsel Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev 1 40 (%)
Sunum 1 60 (%)
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 11 154
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 18 18
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 11 11
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 4 - -
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 4 - -
Ö3 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. - 4 -
Ö4 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. - 4 -
Ö5 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - 4
Ö6 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - - 4