İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311117 Çocuk Gelişimiyle İlgili Mevzuat ve Yönetim 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yok
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Etik ve ahlak kavramları ve mesleki etik ilkeler
Dersin Amacı
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 3
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. P.1.3 1
Ö2 Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. P.4.5 1
Ö3 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Etik ve ahlak kavramlarını incelemek
2 Etik ve ahlak kavramlarını incelemek
3 Etik sistemlerini incelemek
4 Etik sistemlerini incelemek
5 Etik sistemlerini incelemek, ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek
6 Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek
7 arasınav
8 Meslek etiğini incelemek
9 Meslek etiğini incelemek
10 Meslek etiğini incelemek
11 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
12 Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçlarını incelemek
13 Sosyal sorumluluk kavramını incelemek
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ekici, M.K. Meslek Etiği, Savaş Yayınevi, 2012.
Kolçak, M. Meslek Etiği. Murathan Yayınevi, 2012.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 10 140
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 15 15
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5
Ö1 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. 3 - -
Ö2 Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. - 3 -
Ö3 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - 3