Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
80311115 | Konuşma ve Sunum Becerileri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatma, tartışma, sunum, uygulama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN | C-26 | [email protected] | 7282 |
Dersin İçeriği
Sunumun temel ögeleri, sunum anındaki stres ve çözümü, sunum öncesi ve sonrası süreci, sunumu planlama, etkili sunum teknikleri, ikna teknikleri, beden dili, pozisyon ve duruş, yüz ifadeleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, etkili sunum teknikleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 3,5 |
Ö2 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3,5 |
Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 5 |
Ö4 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 5 |
Ö5 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 3,5 |
Ö6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Diksiyon Eğitimine giriş |
2 | Ses aletlerimiz ve solunum |
3 | Ses ve nefes özellikleri geliştirilmesi |
4 | Ses kusurları |
5 | Telaffuz kuralları |
6 | Features of Turkish language |
7 | Vize |
8 | Noktalama işaretleri ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi |
9 | Anlatım ve örneklerle ussal anlatım |
10 | Duygusal anlatım ve mimikle anlatım |
11 | Toplum önünde söz söyleme sanatı |
12 | Konuşma cesareti ve güveni geliştirme |
13 | Dinleme, Beden Dili ve duruş |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | MEGEP (MESLEKÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) MESLEKİ GELİŞİM- DİKSİYON I- 2006 |
Twelve Tips for Creating Effective Presentations, Mary Harrington, University of Mississippi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 226 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
---|---|---|---|
Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 | - |
Ö2 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | 5 | - |
Ö3 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 5 |
Ö4 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | 5 |
Ö5 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | 4 |
Ö6 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | 5 |