İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311115 Konuşma ve Sunum Becerileri 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatma, tartışma, sunum, uygulama
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Birol BÜYÜKDOĞAN C-26 [email protected] 7282
Dersin İçeriği
Sunumun temel ögeleri, sunum anındaki stres ve çözümü, sunum öncesi ve sonrası süreci, sunumu planlama, etkili sunum teknikleri, ikna teknikleri, beden dili, pozisyon ve duruş, yüz ifadeleri.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, etkili sunum teknikleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 4
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 3,5
Ö2 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 3,5
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 5
Ö4 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. P.4.2 5
Ö5 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 3,5
Ö6 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Diksiyon Eğitimine giriş
2 Ses aletlerimiz ve solunum
3 Ses ve nefes özellikleri geliştirilmesi
4 Ses kusurları
5 Telaffuz kuralları
6 Features of Turkish language
7 Vize
8 Noktalama işaretleri ve sözcük dağarcığının geliştirilmesi
9 Anlatım ve örneklerle ussal anlatım
10 Duygusal anlatım ve mimikle anlatım
11 Toplum önünde söz söyleme sanatı
12 Konuşma cesareti ve güveni geliştirme
13 Dinleme, Beden Dili ve duruş
14 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar MEGEP (MESLEKÎ EĞİTİM VE ÖĞRETİM SİSTEMİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ) MESLEKİ GELİŞİM- DİKSİYON I- 2006
Twelve Tips for Creating Effective Presentations, Mary Harrington, University of Mississippi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5
Ö1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3 -
Ö2 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. 5 -
Ö3 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - 5
Ö4 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - 5
Ö5 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - 4
Ö6 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - 5