Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311113 | Çocuk Gelişiminde Beslenme İlkeleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, sunum, vaka incelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Çocuk gelişimi alanında beslenme ile ilişkili ilkelerin incelenmesi
Dersin Amacı
Çocuk gelişimi alanında beslenme ile ilişkili ilkelerin incelenmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 5 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
| P3 | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | P.1.2 | 3,5 |
| Ö2 | Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | P.2.2 | 3,5 |
| Ö3 | Dezavantajlı çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | P.2.3 | 3,5 |
| Ö4 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | P.2.1 | 3,5 |
| Ö5 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 3,5 |
| Ö6 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 3,5 |
| Ö7 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 3,5 |
| Ö9 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | P.3.5 | 3,5 |
| Ö10 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | P.3.1 | 3 |
| Ö11 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | P.3.2 | 3,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk gelişimi ve beslenme |
| 2 | Çocuk gelişimi ve beslenme |
| 3 | Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri |
| 4 | Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri |
| 5 | Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri |
| 6 | Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 9 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 10 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 11 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 12 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 13 | Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Haolkwen, W. (2011). Child Nutrition. Toronto: JW Publishing |
| Herngiststein, J. (2010). Nutrition and Childhood. Toronto: JPW Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | - | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. | - | 3 | - | - | - |
| Ö4 | Dezavantajlı çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. | - | 4 | - | - | - |
| Ö5 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | - | - | 4 | - | - |
| Ö7 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | - | - | 4 | - | - |
| Ö8 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | - | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | - | - | - | 5 | - |
| Ö10 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | - | - | 5 |
| Ö11 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | - | - | - | 5 |
