İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311113 Çocuk Gelişiminde Beslenme İlkeleri 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, sunum, vaka incelemesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Çocuk gelişimi alanında beslenme ile ilişkili ilkelerin incelenmesi
Dersin Amacı
Çocuk gelişimi alanında beslenme ile ilişkili ilkelerin incelenmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 3
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
P3 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 3,5
Ö2 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. P.2.2 3,5
Ö3 Dezavantajlı çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. P.2.3 3,5
Ö4 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. P.2.1 3,5
Ö5 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 3,5
Ö6 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. P.4.2 3,5
Ö7 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö8 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 3,5
Ö9 Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. P.3.5 3,5
Ö10 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. P.3.1 3
Ö11 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler P.3.2 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuk gelişimi ve beslenme
2 Çocuk gelişimi ve beslenme
3 Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri
4 Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri
5 Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri
6 Çocukların farklı yaş gruplarına göre beslenme ilkeleri
7 Ara Sınav
8 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
9 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
10 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
11 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
12 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
13 Dünyada ve Türkiye'de çocuklarda beslenme ile ilgili yapılan araştırmaların incelenmesi
14 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Haolkwen, W. (2011). Child Nutrition. Toronto: JW Publishing
Herngiststein, J. (2010). Nutrition and Childhood. Toronto: JPW Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 5 - - - -
Ö2 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. - 3 - - -
Ö3 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. - 3 - - -
Ö4 Dezavantajlı çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programı hazırlar, uygular ve değerlendirir. - 4 - - -
Ö5 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. - - 5 - -
Ö6 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler - - 4 - -
Ö7 Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. - - 4 - -
Ö8 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. - - - 5 -
Ö9 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. - - - 5 -
Ö10 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - - - 5
Ö11 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - - - - 5