Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311112 | Aile Yaşam Döngüsünde Çocuk Gelişimi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası, vaka incelmesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile yaşam döngüsü hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca aile bireylerine bireysel destek ve çocuk yetiştirme tutumları gibi konularda detaylı bilgiler verilmektedir.
Dersin Amacı
Çocuk ve ailenin sosyal, duygusal, bilişsel açıdan desteklenmesi, yaşam boyu süren ailenin gelişimi ile ilişkili aileyi destekllemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 4 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 4 |
| P3 | Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | P.1.2 | 3,5 |
| Ö2 | Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. | P.1.3 | 3,5 |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. | P.2.4 | 3,5 |
| Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö5 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3 |
| Ö6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 5 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 3 |
| Ö8 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | P.3.5 | 3,5 |
| Ö9 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | P.3.1 | 3,5 |
| Ö10 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | P.3.2 | 3,5 |
| Ö11 | Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. | P.3.3 | 3,5 |
| Ö12 | Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. | P.3.4 | 3,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları |
| 2 | Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları |
| 3 | Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları |
| 4 | Aile yaşamının çocuk gelişimine etkileri |
| 5 | Aile yaşamının çocuk gelişimine etkisi |
| 6 | Aile yaşamının çocuk gelişimine etkileri |
| 7 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 8 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 9 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 10 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 11 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 12 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 13 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
| 14 | Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Walker, J. & Ferranset, W. (2017). Child development and family. Toronto: Hayings Publishing |
| Tepeli, K ve Durualp, E. (2023). Aile yaşam döngüsü. Ankara: Hedef CS Yayıncılık. | |
| Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık | |
| Dattilio, F. M., Jongsma, A. E. (2013). Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. (Ed. Sean D. Davis). (Çev. Aziz Yıldırım ve İbrahim Kurt). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. | - | - | 4 | - |
| Ö5 | Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. | - | - | 4 | - |
| Ö7 | Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. | - | - | 5 | - |
| Ö9 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | - | 4 |
| Ö10 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | - | - | 4 |
| Ö11 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | - | - | 4 |
| Ö12 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | - | - | 5 |
