İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311112 Aile Yaşam Döngüsünde Çocuk Gelişimi 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatı, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası, vaka incelmesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Aile yaşam döngüsü hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca aile bireylerine bireysel destek ve çocuk yetiştirme tutumları gibi konularda detaylı bilgiler verilmektedir.
Dersin Amacı
Çocuk ve ailenin sosyal, duygusal, bilişsel açıdan desteklenmesi, yaşam boyu süren ailenin gelişimi ile ilişkili aileyi destekllemek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 4
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 3
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 4
P3 Ailelere yönelik rehberlik ve danışmanlık çalışmalarında gerekli olabilecek etkili iletişim, müdahale yöntemlerini ve farklı yaklaşımları kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 3,5
Ö2 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. P.1.3 3,5
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. P.2.4 3,5
Ö4 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö5 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 3
Ö6 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 5
Ö7 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 3
Ö8 Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. P.3.5 3,5
Ö9 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. P.3.1 3,5
Ö10 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler P.3.2 3,5
Ö11 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. P.3.3 3,5
Ö12 Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. P.3.4 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları
2 Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları
3 Aile yaşam döngüsü tanımları ve kavramları
4 Aile yaşamının çocuk gelişimine etkileri
5 Aile yaşamının çocuk gelişimine etkisi
6 Aile yaşamının çocuk gelişimine etkileri
7 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
8 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
9 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
10 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
11 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
12 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
13 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
14 Aile yaşam döngüsü ve çocuk gelişimi alanında yapılan çalışmaların incelenmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Walker, J. & Ferranset, W. (2017). Child development and family. Toronto: Hayings Publishing
Tepeli, K ve Durualp, E. (2023). Aile yaşam döngüsü. Ankara: Hedef CS Yayıncılık.
Nazlı, S. (2011). Aile Danışmanlığı. Ankara: Anı Yayıncılık
Dattilio, F. M., Jongsma, A. E. (2013). Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı. (Ed. Sean D. Davis). (Çev. Aziz Yıldırım ve İbrahim Kurt). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kesici, Ş., Bayrakçı, E. K., Mert, A. ve Kiper, C. (2014). Vaka Örnekleriyle Birlikte Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri. (Ed. Şahin Kesici) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5
Ö1 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 5 - - -
Ö2 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. 4 - - -
Ö3 Çocuk gelişimi ile ilgili eğitim programlarının felsefesini, ögelerini, genel özelliklerini, farklı yöntem ve tekniklerini bilir ve eğitim programlarında kullanır. - 4 - -
Ö4 Çocuk gelişimi alanına ve aileye rehberlik sürecine ilişkin bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları takip eder. - - 4 -
Ö5 Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirler - - 5 -
Ö6 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve iletişimini sürdürebilir. - - 4 -
Ö7 Çocuğa gelişimsel destek sürecinde ailenin öneminin farkında olur ve aile ile işbirliği yapma becerisine sahip olur. - - 5 -
Ö8 Çocukların gelişimsel süreçleri ile ilgili karşılaştığı sorunlara karşı aileye kanıta dayalı çözüm önerileri sunar. - - 5 -
Ö9 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - - 4
Ö10 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - - 4
Ö11 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - - - 4
Ö12 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - - - 5