Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311111 | Sağlık Kuruluşlarında Çocuk Gelişimi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası, vaka incelmesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık kuruluşlarında çocuğu sosyal, duygusal, bilişsel, dil alanlarında geliştiren uygulamaların belirlenmesi.
Dersin Amacı
Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerin görev tanımının yapılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 5 |
| P2 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 |
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | P.1.5 | 3 |
| Ö2 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | P.1.2 | 3,5 |
| Ö3 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | P.1.2 | 3,5 |
| Ö4 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | P.2.1 | 3 |
| Ö5 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 3 |
| Ö6 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 3 |
| Ö7 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 3 |
| Ö8 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö9 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3 |
| Ö10 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 3,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerin gözlenmesi ve uygulamalara katılım sağlanması. |
| 2 | Sağlık kuruluşlarının tanımı ve çocuk gelişimcinin sorumlulukları |
| 3 | Sağlık kuruluşlarında çocuk gelişimciler ile ilişkili yasal düzenlemeler |
| 4 | Çocuk gelişimciler ve sağlık kuruluşlarında ekip çalışması |
| 5 | Çocuk gelişimciler ve sağlık kuruluşlarında ekip çalışması |
| 6 | Farklı yaş dönemlerine göre çocukların hastalıklara verdikleri tepkiler |
| 7 | Farklı yaş dönemlerine göre çocukların hastalıklara verdikleri tepkiler |
| 8 | Birinci basamak sağlık kuruluşlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları |
| 9 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi |
| 10 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi |
| 11 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi |
| 12 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi |
| 13 | Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bayhan, P. (2018). Sağlık Kurumlarında Uygulamalar. Hedef Çocuk Seti. Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | 5 | - | - | - |
| Ö2 | Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. | 5 | - | - | - |
| Ö3 | Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | - | 5 |
| Ö9 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | - | - | 5 |
| Ö10 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | - | - | 5 |
