İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311111 Sağlık Kuruluşlarında Çocuk Gelişimi 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatı, sunum, soru-cevap, beyin fırtınası, vaka incelmesi
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Sağlık kuruluşlarında çocuğu sosyal, duygusal, bilişsel, dil alanlarında geliştiren uygulamaların belirlenmesi.
Dersin Amacı
Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerin görev tanımının yapılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. P.1.5 3
Ö2 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 3,5
Ö3 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 3,5
Ö4 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. P.2.1 3
Ö5 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 3
Ö6 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 3
Ö7 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. P.4.2 3
Ö8 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö9 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 3
Ö10 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerin gözlenmesi ve uygulamalara katılım sağlanması.
2 Sağlık kuruluşlarının tanımı ve çocuk gelişimcinin sorumlulukları
3 Sağlık kuruluşlarında çocuk gelişimciler ile ilişkili yasal düzenlemeler
4 Çocuk gelişimciler ve sağlık kuruluşlarında ekip çalışması
5 Çocuk gelişimciler ve sağlık kuruluşlarında ekip çalışması
6 Farklı yaş dönemlerine göre çocukların hastalıklara verdikleri tepkiler
7 Farklı yaş dönemlerine göre çocukların hastalıklara verdikleri tepkiler
8 Birinci basamak sağlık kuruluşlarında çocuk gelişimcinin rol ve sorumlulukları
9 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi
10 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi
11 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi
12 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi
13 Sağlık kuruluşlarında çalışan çocuk gelişimcilerle ilgili yayınların incelenmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bayhan, P. (2018). Sağlık Kurumlarında Uygulamalar. Hedef Çocuk Seti. Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5
Ö1 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 5 - - -
Ö2 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 5 - - -
Ö3 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. 5 - - -
Ö4 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. - 4 - -
Ö5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. - - 5 -
Ö6 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. - - 5 -
Ö7 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. - - 5 -
Ö8 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - - 5
Ö9 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - - 5
Ö10 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - - - 5