İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311109 Çocuklarda Psikomotor Gelişimin Desteklenmesi 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, örnek olay incelemesi, beyin fırtınası
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Psikomotor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 4
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. P.1.1 3,5
Ö2 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. P.1.5 3,5
Ö3 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 3,5
Ö4 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. P.1.3 3,5
Ö5 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 3,5
Ö6 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. P.2.2 3,5
Ö7 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenleme ve materyal geliştirme becerisine sahiptir P.2.5 3,5
Ö8 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. P.2.1 3,5
Ö9 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 3,5
Ö10 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 3,5
Ö11 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. P.4.2 3,5
Ö12 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö13 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 3
Ö14 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 5
Ö15 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuklarda gelişim özellikleri
2 Çocuklarda gelişim özellikleri
3 Çocuklarda psikomotor gelişim
4 Çocuklarda psikomotor gelişim
5 Çocuklarda motor gelişim ilkeleri
6 Çocuklarda motor gelişim ilkeleri
7 Sınav
8 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
9 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
10 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
11 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
12 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
13 Çocuklarda psikomotor gelişim ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
14 Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Halowen, W. (2009). Child Development. NewYork: KgW Publishing.
Parritz, H. R. ve Troy, M. F. (2011). Disorders of Childhood: Development and Psychopathology. Canada: Wadsworth.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P4 P5
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. 4 - - -
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 2 - - -
Ö3 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 4 - - -
Ö4 Çocuk gelişimi alanında yapılan ulusal ve uluslararası uygulamaları karşılaştırarak değerlendirme yapma becerisine sahiptir. 5 - - -
Ö5 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. 5 - - -
Ö6 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. - 4 - -
Ö7 Çocukların gelişim özellikleri ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak eğitim programları hazırlar, uygular ve değerlendirir. - 5 - -
Ö8 Çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olarak, ilgi ihtiyaç ve bulundukları koşulları göz önünde bulundurarak, eğitim amaçlarına uygun öğrenme ortamları düzenleme ve materyal geliştirme becerisine sahiptir - 3 - -
Ö9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. - - 3 -
Ö10 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. - - 4 -
Ö11 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. - - 5 -
Ö12 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - - 4
Ö13 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - - 5
Ö14 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - - - 4
Ö15 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - - - 5