Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311108 | Çocuk ve Yaratıcılık | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | anlatım, soru- cevap, bireysel ve grup çalışması, beyin fırtınası, araştırma, rol oynama, |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yaratıcılığın tanımı ve önemi, yaratıcılık ile ilgili mitler, yaratıcı düşünme kuramları, yaratıcılığın gelişlimi, yaratıcılığı etkileyen faktörler, yaratıcı çocuk/kişi özellikleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, yaratıcılığın değerlendirilmesi, yaratıcı düşünmeyi destekleyen etkinlik planlama ve uygulama
Dersin Amacı
Öğrencilerin yaratıcı düşünmeye ilişkin kuramsal bilgileri edinmelerini sağlamak, yaratıcılığı etkileyen faktörleri değerlendirebilmek, çocuklarda yaratıcı düşünme becerilerini desteleyen uygulamalar planlama ve uygulayabilmelerini sağlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. | 4 |
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | P.1.1 | 5,6 |
| Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | P.1.2 | 5,6 |
| Ö3 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 5,6 |
| Ö4 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | P.4.5 | 5,6 |
| Ö5 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 5,6 |
| Ö6 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö7 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 5 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 5,6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | yaratıcılığın tanımı , önemi ve yaratıcılık kriterleri |
| 2 | Yaratıcı düşünme kurumları |
| 3 | Yaratıcı düşünme kuramları |
| 4 | Yaratıcılığı etkileyen faktörler |
| 5 | Yaratıcı kişilik özellikleri, Çocuklarda yaratıcılığın gelişimi |
| 6 | Yaratıcı düşünme teknikleri: Scamper, Morfolojik sentez, Sinektik |
| 7 | Yaratıcılık, oyun ve drama ilişkisi |
| 8 | Vize |
| 9 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları |
| 10 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları |
| 11 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları |
| 12 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler |
| 13 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler |
| 14 | Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler |
| 15 | Genel değerlendirme |
| 16 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Uğur Sak 82014). Yaratıcılık-Gelişimi ve Geliştirilmesi. Vize yayıncılık |
| Kalburan,C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap. | |
| May, R.(2003).Yaratma cesareti(Çev:AlperOysal). 8.basım.Istanbul:Metris yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | 1 | 30 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. | 5 | - | - |
| Ö2 | Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. | 4 | - | - |
| Ö3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | - | 4 | - |
| Ö4 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | - | 5 | - |
| Ö5 | Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. | - | 5 | - |
| Ö6 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | - | 5 |
| Ö7 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | - | 5 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | - | 5 |
