İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311108 Çocuk ve Yaratıcılık 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler anlatım, soru- cevap, bireysel ve grup çalışması, beyin fırtınası, araştırma, rol oynama,
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Filiz ERBAY
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Yaratıcılığın tanımı ve önemi, yaratıcılık ile ilgili mitler, yaratıcı düşünme kuramları, yaratıcılığın gelişlimi, yaratıcılığı etkileyen faktörler, yaratıcı çocuk/kişi özellikleri, yaratıcı düşünmeyi geliştirici teknik ve yöntemler, yaratıcılığın değerlendirilmesi, yaratıcı düşünmeyi destekleyen etkinlik planlama ve uygulama
Dersin Amacı
Öğrencilerin yaratıcı düşünmeye ilişkin kuramsal bilgileri edinmelerini sağlamak, yaratıcılığı etkileyen faktörleri değerlendirebilmek, çocuklarda yaratıcı düşünme becerilerini desteleyen uygulamalar planlama ve uygulayabilmelerini sağlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 4
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 5
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. P.1.1 5,6
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. P.1.2 5,6
Ö3 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 5,6
Ö4 Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. P.4.5 5,6
Ö5 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 5,6
Ö6 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö7 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 5
Ö8 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 5,6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 yaratıcılığın tanımı , önemi ve yaratıcılık kriterleri
2 Yaratıcı düşünme kurumları
3 Yaratıcı düşünme kuramları
4 Yaratıcılığı etkileyen faktörler
5 Yaratıcı kişilik özellikleri, Çocuklarda yaratıcılığın gelişimi
6 Yaratıcı düşünme teknikleri: Scamper, Morfolojik sentez, Sinektik
7 Yaratıcılık, oyun ve drama ilişkisi
8 Vize
9 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları
10 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları
11 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi değerlendiren ölçme araçları
12 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler
13 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler
14 Sunumlar: Yaratıcı düşünmeyi geliştiren etkinlikler
15 Genel değerlendirme
16 Final
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Uğur Sak 82014). Yaratıcılık-Gelişimi ve Geliştirilmesi. Vize yayıncılık
Kalburan,C.N (2011). Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Sanat. Ankara: Eğiten kitap.
May, R.(2003).Yaratma cesareti(Çev:AlperOysal). 8.basım.Istanbul:Metris yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 10 140
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4 P5
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. 5 - -
Ö2 Farklı gelişim gösteren çocukların gelişimi ve eğitim programlarına dair kavramları, kuramları ve yapılan uygulamaları bilir ve sınıflandırır. 4 - -
Ö3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. - 4 -
Ö4 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. - 5 -
Ö5 Alanı ile ilgili farklı konularda çalışmalar planlar, yönetir, değerlendirir. - 5 -
Ö6 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - - 5
Ö7 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - - 5
Ö8 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - - 5