İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311107 Cinsel Gelişim ve Eğitim 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ALPTEKİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe ALPTEKİN - [email protected]
.
Dersin İçeriği
Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili bilgilerin kavranması
Dersin Amacı
Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili bilgilerin kavranması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili kavramları, kuramları, ulusal ve uluslararası uygulamaları ve kavramlar arası ilişkileri bilir. 5
P2 Çocuk gelişimi alanı ile ilgili eğitim programları, öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. P.1.1 3,5
Ö2 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. P.1.5 3,5
Ö3 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. P.1.2 3,5
Ö4 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. P.2.1 3,5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
2 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
3 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
4 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
5 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
6 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili kavramlar ve ilkeler
7 Sınav
8 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
9 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
10 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
11 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
12 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
13 Çocuklarda cinsel gelişim ile ilgili tezlerin ve makalelerin incelenmesi ve sunumu
14 Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Walker, J. & Grancy, B. (2011). Child Development and Sexuality. NewYork: KgW Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 2 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2
Ö1 Farklı gelişim kuramlarını karşılaştırarak açıklar. 5 -
Ö2 Tipik ve Atipik gelişim gösteren çocukların gelişim, öğrenme özelliklerini ve risk faktörlerini bilir. 5 -
Ö3 Gelişim alanları ile ilgili ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder. 4 -
Ö4 Çocukların gelişimlerini farklı ölçme yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir ve takip eder. - 4