Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311106 | Çocuk ve Genç Edebiyatı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | anlatım, soru- cevap, bireysel ve grup çalışması |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında çocuk edebiyatına ilişkin temel kavramlar, çocuk edebiyatının önemi ve çocuk gelişimine katkıları, sahip olması gereken özellikler, türleri, yaşlara göre kitap seçimi, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma konularına yer verilmiştir.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı; dünyada ve Türkiyede çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitaplarıyla tanışmanın önemi ve okuma kültürü edinmiş bireylerin yetiştirilmesinde çocuk edebiyatı yapıtlarının işlevi konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 4 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 3,5 |
| Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 3,5 |
| Ö3 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 3,5 |
| Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 3,5 |
| Ö5 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3 |
| Ö6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 3 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çocuk edebiyatının tanımı, önemi ve özellikleri |
| 2 | Çocuk edebiyatının tarihçesi |
| 3 | Çocuk edebiyatı türleri |
| 4 | Çocuk kitaplarının iç yapı özellikleri |
| 5 | Çocuk kitaplarının dış yapı özellikleri |
| 6 | Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkıları |
| 8 | vize |
| 9 | Gelişim dönemlerine uygun kitap seçimi |
| 10 | Çocuk edebiyatı, aile ve okul |
| 11 | Bebek ve çocuk kütüphaneleri/Türkiye ve dünyadan örnekler |
| 12 | Çocuğun gelişimini desteklemede çocuk edebiyatı eserlerinin önemi |
| 13 | Farklı yaş gruplarına yönelik çocuk kitaplarını inceleme-hazırlama |
| 14 | final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alp, D. ve Kardaş, C.(2016).Çocuk edebiyatı ve medya. Ankara:Eğiten. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 4 | - |
| Ö2 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | 4 | - |
| Ö3 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 4 | - |
| Ö4 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 5 |
| Ö5 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | 5 |
| Ö6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | 5 |
| Ö7 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | 5 |
