İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80310100 Bilimsel Araştırma Teknikleri 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlanlatım, soru- cevap, bireysel ve grup çalışması
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Berna BAYIR
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Berna BAYIR B-B224 [email protected] 7416
Dersin İçeriği
Bu ders, bilimsel araştırma süreci ve temel aşamalarını, bilimsel araştırmalarda kullanılan nicel, nitel ve karma yöntemleri, ölçme araçlarının özellikleri, araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, örneklem seçimi, araştırma etiği, konularını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilimsel araştırma tekniklerine ilişkin kavramların açıklanması ve bilimsel araştırmada yer alan süreçlerin analiz edilip uygulanmasıdır. Ders, araştırmada kullanılan yöntemleri, ölçüm araçlarını, hipotez oluşturma ve örneklem seçimi konularını kapsamaktadır. Öğrencilerin mesleki alanda yeni gelişmeleri takip ederek kanıta dayalı uygulamaları dikkate almalarına ve disiplinler arası çalışmalar planlamasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. 3
P5 Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. P.4.4 3,5
Ö2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. P.4.1 3,5
Ö3 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. P.4.2 2,3
Ö4 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. P.4.3 3,5
Ö5 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. P.5.1 5
Ö6 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. P.5.2 3,5
Ö7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. P.5.3 5
Ö8 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. P.5.4 3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Bilimsel araştırmalarda etik
2 Bilimsel araştırma yöntemleri
3 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri
4 Karma araştırma yöntem ve teknikleri
5 Deneysel araştırmalar
6 Bilimsel araştırma süreci
7 Problemin belirlenmesi
8 VİZE SINAVI
9 Araştırma hipotezi, varsayımlar, sınırlılıklar
10 Araştırma yönteminin belirlenmesi
11 Veri toplama araçlarının belirlenmesi
12 Araştırma verilerinin analizi
13 Araştırma raporunun yazılması ve sunulması
14 FİNAL
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Büyüköztürk, Ş., Kılıç E., Akgün, Ö., Karadeniz Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 14 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5
Ö1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 3 -
Ö2 Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. 5 -
Ö3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. 4 -
Ö4 Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. 5 -
Ö5 Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. - 5
Ö6 Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. - 5
Ö7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. - 5
Ö8 Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. - 5