Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80310100 | Bilimsel Araştırma Teknikleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlanlatım, soru- cevap, bireysel ve grup çalışması |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Berna BAYIR | B-B224 | [email protected] | 7416 |
Dersin İçeriği
Bu ders, bilimsel araştırma süreci ve temel aşamalarını, bilimsel araştırmalarda kullanılan nicel, nitel ve karma yöntemleri, ölçme araçlarının özellikleri, araştırma sorusu ve hipotez oluşturma, örneklem seçimi, araştırma etiği, konularını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bilimsel araştırma tekniklerine ilişkin kavramların açıklanması ve bilimsel araştırmada yer alan süreçlerin analiz edilip uygulanmasıdır. Ders, araştırmada kullanılan yöntemleri, ölçüm araçlarını, hipotez oluşturma ve örneklem seçimi konularını kapsamaktadır. Öğrencilerin mesleki alanda yeni gelişmeleri takip ederek kanıta dayalı uygulamaları dikkate almalarına ve disiplinler arası çalışmalar planlamasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P4 | Çocuk gelişimi ile ilgili özgün fikir, ürün, proje ve etkinlik vb. geliştirir, bu çalışmaları yönetir, süreci izleyip değerlendirir. | 3 |
| P5 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanır, görev ve sorumluluklarında alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder ve etik değerlere dikkat eder. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | P.4.4 | 3,5 |
| Ö2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | P.4.1 | 3,5 |
| Ö3 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | P.4.2 | 2,3 |
| Ö4 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | P.4.3 | 3,5 |
| Ö5 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | P.5.1 | 5 |
| Ö6 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | P.5.2 | 3,5 |
| Ö7 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | P.5.3 | 5 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | P.5.4 | 3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmalarda etik |
| 2 | Bilimsel araştırma yöntemleri |
| 3 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri |
| 4 | Karma araştırma yöntem ve teknikleri |
| 5 | Deneysel araştırmalar |
| 6 | Bilimsel araştırma süreci |
| 7 | Problemin belirlenmesi |
| 8 | VİZE SINAVI |
| 9 | Araştırma hipotezi, varsayımlar, sınırlılıklar |
| 10 | Araştırma yönteminin belirlenmesi |
| 11 | Veri toplama araçlarının belirlenmesi |
| 12 | Araştırma verilerinin analizi |
| 13 | Araştırma raporunun yazılması ve sunulması |
| 14 | FİNAL |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş., Kılıç E., Akgün, Ö., Karadeniz Ş., Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri (23. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 | - |
| Ö2 | Eğitim sürecinde teknolojiyi etkili bir biçimde kullanır. | 5 | - |
| Ö3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, sorunları ortaya koyar. | 4 | - |
| Ö4 | Alanı ile ilgili konularda bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 5 | - |
| Ö5 | Açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde sunum gerçekleştirir. | - | 5 |
| Ö6 | Etik değerler çerçevesinde rapor hazırlama becerisine sahiptir. | - | 5 |
| Ö7 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurar. | - | 5 |
| Ö8 | Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik ilkeleri gözetir. | - | 5 |
