Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PSK301 | Kişilik Kuramları I | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kişilik Kuramlarına Giriş Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori Trait Yaklaşımı, Allport
Dersin Amacı
bu dersin genel amacı başlangıcından günümüze belli başlı kişilik kuramcılarını ve insanın psikolojik doğasına ilişkin öne sürdüklerini incelemektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kişilik Kuramlarına Giriş |
| 2 | Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz |
| 3 | Psikanalitik Perspektif I, Freud: Klasik Psikanaliz |
| 4 | Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji |
| 5 | Psikanalitik Perspektif II, Jung: Analitik Psikoloji |
| 6 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif I, Adler: Bireysel Psikoloji |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim |
| 9 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif II, Eriskon: Psikososyal gelişim |
| 10 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori |
| 11 | Psikanalitik –Sosyal Perspektif III, Horney: Kişilerarası Psikanalitik Teori |
| 12 | Trait Yaklaşımı, Allport |
| 13 | Trait Yaklaşımı, Allport |
| 14 | Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Burger, J.M. (2006).Kişilik (Çev.İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu), Kaknüs Yayınları Yardımcı kaynak: Carducci, B. J. (2010). The Psychology of Personality: Viewpoints Reseach and Applications. Wiley- Blackwell, London. Carver, C. and Scheier, M. (2011). Perspectives on Personality. Pearson: UK. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
