Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82811106 | Sosyolojide Güncel Teoriler ve Yaklaşımlar | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | İnteraktif tartışma, sunum yapma, güncel sosyolojik teoriler hakkında bir kısa makale kaleme alma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 | Pazartesi 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Fenomenolojik sosyoloji, etnometodoloji, eleştirel teori, yapısalcı marksizm, post yapısalcılık, postmodernizm ve ilişkisel sosyoloji nezdinde teorileri ve kuramcıların incelenmesi
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci çağdaş sosyoloji kuramcılarının görüşlerini eleştirel bir çerçevede değerlendirecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fenomenolojik yaklaşım: E. Husserl ve A. Schütz |
| 2 | Etnometodolojik yaklaşım: H. Garfinkel |
| 3 | Sembolik etkileşim kuramı: George Herbert Mead ve Herbert Blumer |
| 4 | Sembolik etkileşim kuramı: George Herbert Mead ve Herbert Blumer |
| 6 | Eleştirel Teori |
| 7 | Eleştirel Teori |
| 8 | Yapısalcı Marksizm |
| 9 | Yapısalcı Marksizm |
| 10 | Postyapısalcılık |
| 11 | Postmodernizm |
| 12 | Pierre Bourdieu: Alan, sermaye ve habitus |
| 13 | Pierre Bourdieu: Alan, sermaye ve habitus |
| 14 | Ders hakkında genel değerlendirme ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ümit Tatlıcan - Sosyoloji ve Sosyal Teori Yazıları - Sentez Yayınları - 2001 |
| D. W. Francis, E. C. Cuff, W. W. Sharrock - Sosyolojide Perspektifler - Çeviren: Ümit Tatlıcan - Say Yayınları - 2015 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | 1 | 40 (%) |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 40 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 28 | 28 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü: | 210 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
