Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82011117 | İmar Mevzuatı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Doktora (TYYÇ: 8. Düzey / QF-EHEA: 3. Düzey / EQF-LLL: 8. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KAŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Türkiye'de imar mevzuatının gelişimi, İmar hukukunun tanımı ve dalları, imar hukukunun kaynakları, Türkiye' de planlamanın hukuksal çerçevesi, planlama kademeleri, ilgili merkezi ve yerel birimler,Anayasa Mahkemesi kararlarında imar ve planlamaya yaklaşım, İmar Yasasının önemli maddeleri, diğer önemli yasalar (Çevre Kanunu, Kıyı Kanunu, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, Turizm Kanunu, vs.), Türkiye'de imar mevzuatının eleştirisi, mahkeme kararlarından örnekle
Dersin Amacı
Türk İmar mevzuatını tanıtmak, Türkiye'de İmar planlamamsının gelişimini ve imar planlarına yön veren temel yasal düzenlemeleri incelemek,imar planlamasının yasal gelişimini analiz etmek, imar sorunlarını ve bu çerçevedeki hukuksal sorunları ve yargı kararlarının değerlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kentleşme ve imar, İmar Hukuku ve gelişimi |
| 2 | İmar ve Planlama sürecinin hukuksal aşamaları |
| 3 | İmar planları ve uygulama araçları |
| 4 | Anayasa mahkemesi kararlarında imar ve planlamaya yaklaşım |
| 5 | İmar Planlama Teşkilatı |
| 6 | Üst ölçekli planlar ve imar planları |
| 7 | İmar planlarında değişiklik, revizyon ve ilave yapılması |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Arazi ve arsa düzenlemesi, düzenleme ve ortaklık payı |
| 10 | Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgesi |
| 11 | İmar Hukukuna aykırı yapılar ve bunlara uygulanan yaptırımlar |
| 12 | İmar Ceza Hukuku |
| 13 | İmar Ceza Hukuku |
| 14 | Köy yerleşme alanları ve imar mevzuatı |
| 15 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İmar Kanunu Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği |
| İmar Bilgisi – F. Yıldız 2016 Nobel yayıncılık 10.Basım , Ankara | |
| İmar Hukuku Dersleri– H. Kalabalık 2014 Seçkin Yayıncılık 9. Baskı Ankara | |
| İmar Mevzuatı- M.Şakar 1996 Beta yayıncılık 3.Bası İstanbul | |
| Mimarlık İş Hukuku – Z. G. Balkır 2011, Kocaeli Ün.Yayınları,3.Baskı, Kocaeli |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 36 | 72 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
