Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82011114 | Göç Bağlamında Mimari Çevrenin Oluşmasında Sosyal ve Kültürel Etkenler | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Doktora (TYYÇ: 8. Düzey / QF-EHEA: 3. Düzey / EQF-LLL: 8. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Güzin DEMİRKAN TÜREL | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Göçle oluşan mimari çevrenin oluşumunda sosyal kültürel etkenler. Bölgesel ve ülkesel göçler kişilerin zorunlu, gönüllü göç etmesindeki farklılıklar. Seçilen örnek alanlarda karşılaştırılması. Çevresel etkenler ile iç mekan kullanım tercihlerinin ortaya çıkardığı mimari biçimlemenin sorgulanması. Zaman boyutunun ve yapılı çevreyi oluşturan sosyal ve fiziksel dinamiklerin mekan kullanımına etkisinin incelenmesi.
Dersin Amacı
Mimari çevrenin oluşmasında sosyal ve kültürel etkenleri belirli bir alanda test edilmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Mimari çevrenin oluşumunda sosyal kültürel etkenler, |
| 2 | Örnek alanların belirlenmesi ve karşılaştırılması. |
| 3 | Çevresel etkenler ortaya çıkardığı mimari biçimlemenin sorgulanması. |
| 4 | İç mekan kullanım tercihlerinin sorgulanması |
| 5 | Zaman boyutunun örnekler üzerinde mekan kullanımına etkisinin incelenmesi. |
| 6 | Zaman boyutu bağlamında örneklerin karşılaştırması |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Yapılı çevreyi oluşturan sosyal ve fiziksel dinamiklerin belirlenmesi |
| 9 | Sosyal ve fiziksel dinamiklerin mekan kullanımına etkisinin incelenmesi. |
| 10 | Sunum, Bulgular ve Yorum |
| 11 | Sunum, Bulgular ve Yorum |
| 12 | Sunum, Bulgular ve Yorum |
| 13 | Sunum, Bulgular ve Yorum |
| 14 | Araştırma raporunun yazımı. Dönem sonu ödevi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Yücel, Atilla. 1971. Tasarlama ve Çevre Sorunları. Bazı Sistematik Yaklaşım Eğilimleri. İstanbul. İTÜ Mimarlık Fakültesi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
