Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211121 | Ailede Beslenme Davranış Stratejilerini Geliştirme | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Nurhan ÜNÜSAN | B BLOK-BZ30 | [email protected] | 7415 | Perşembe 13:00-14:00 |
Dersin İçeriği
Ailede beslenmenin önemi,bireylerin besin seçimine etki eden faktörler, beslenmeye dair bilgi, tutum ve davranışların anlamları, bireylerin yeme ve gıda davranışlarının incelenmesi,iletişim teknikleri, davranış değişikliği terapisi, beslenme alışkanlıklarının değişimine yönelik strateji ve çözümlerin uygulamalarla bir ders dönemi boyunca öğrencilere iletilmesini kapsar.
Dersin Amacı
Dersin temel amacı toplumun temelini oluşturan ‘aile'kavramının oluşturulması, aile bireylerinin beslenme alışkanlıklarının saptanması, iyileştirilmesi ve aile üyelerinin bu iyileştirmeden yararlanmasını sağlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. | 4 |
| P3 | Aile danışmanlığı alanındaki bilimsel bilgi ve bulgulara, sonuçlara ulaşma, güncel literatürü takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. | P.2.1 | 1,5 |
| Ö2 | Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. | P.2.3 | 1,5 |
| Ö3 | Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. | P.3.4 | 1,5 |
| Ö4 | Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.3.6 | 1,5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bireylerin yeme davranışlarının incelenmesi |
| 2 | Bireylerin yeme davranışlarının incelenmesi |
| 3 | Ailede, beslenme durumunun saptanması |
| 4 | Ailede, beslenme durumunun saptanması |
| 5 | Yanlış beslenme uygulamalarının değiştirilmesine yönelik çözüm ve öneriler |
| 6 | Yanlış beslenme uygulamalarının değiştirilmesine yönelik çözüm ve öneriler |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Ailede besin seçimlerine etki eden faktörler ve bu konudaki problemlere yönelik çözümler |
| 9 | Ailede besin seçimlerine etki eden faktörler ve bu konudaki problemlere yönelik çözümler |
| 10 | Farkındalık ve motivasyon |
| 11 | Farkındalık ve motivasyon |
| 12 | Öğrenci Sunumları |
| 13 | Öğrenci Sunumları |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Linda Snetselaar. Nutrition Counseling Skills For The Nutrition Care Process. Jones & Bartlett Learning; 4 edition, 2008. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 12 | 3 | 36 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 3 | 9 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 10 | 3 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 14 | 5 | 70 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Bilgi kaynaklarını tanır ve çeşitli bilgi türlerinin özelliklerini anlar. | 5 | - |
| Ö2 | Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. | 4 | - |
| Ö3 | Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. | - | 5 |
| Ö4 | Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | 5 |
