İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80211119 Engelli Bireyi Olan Aileyle Çalışma 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice YALÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice YALÇIN - [email protected]
Dersin İçeriği
Engelli bireye sahip ailelerin sosyal, ekonomik, psikolojik ve eğitsel sorunları, engelli bireye sahip ailelerin tepkileri, engelli bireye sahip kardeşlerin tepkileri, engelli bireye sahip ailelerin tutumları, engelli bireye sahip ailelere destek hizmetler, engelli bireye sahip ailelere sunulan hizmetler ve özellikleri, engelli bireye sahip ailelere verilen aile eğitimleri ve özellikleri, ailelere yönelik danışmanlık hizmetleri planlama, ailelere yönelik eğitim programları planlama.
Dersin Amacı
Engelli bireye sahip ailelerin sorunları ile aile tepkilerini açıklayan modeller hakkında temel bilgiler edinme, ailelerin sorunlarını çözebilmek için gerekli olan yöntem ve teknikler ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. 5
P2 Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. 5
P5 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır. 5
P8 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili sahip olduğu deneyim ve bilgi birikimini kullanarak çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilecek yetkinliğe sahip olmak ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde bulunarak bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
P10 Bir aile danışmanı olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. P.1.1 6
Ö2 Online danışmanlık platformlarını kullanarak uzaktan danışmanlık yapma becerisine sahiptir. P.5.3 6
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Engelli bireye sahip olan ailelerin ekonomik ve sosyal sorunları
2 Engelli bireye sahip olan ailelerin psikolojik ve eğitimsel sorunları
3 Engelli bireye sahip olan ailelerin tepkileri
4 Engelli bireye sahip olan ailelerin tepkilerini açıklayan modeller
5 Engelli bireylerin kardeş ilişkileri
6 Normal gelişim gösteren bireylerin engelli kardeşlerine yönelik tutumları ve tepkileri
7 Engelli bireye yönelik aile tutumları
8 Ara Sınav
9 Engelli bireye sahip ailelere yönelik eğitim- rehberlik hizmetlerinde bilgi verici ve psikoterapik yaklaşım
10 Engelli bireye sahip ailelere yönelik eğitim programları
11 Ailelerin engelli bireyin eğitimine katılımı
12 Ailelere yönelik psikolojik danışmanlık hizmetleri
13 Aile danışmanlığı hizmetlerinin planlanması
14 Vaka örnekleri
15 Vaka örnekleri
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Aral, N., Gürsoy, F. (2007). Özel Eğitim. İstanbul: Morpa Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 14 6 84
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2
Alan Çalışması 1 2 2
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 1 2 2
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5
Ö1 Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. 5 -
Ö2 Online danışmanlık platformlarını kullanarak uzaktan danışmanlık yapma becerisine sahiptir. - 5