Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211119 | Engelli Bireyi Olan Aileyle Çalışma | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice YALÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hatice YALÇIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Engelli bireye sahip ailelerin sosyal, ekonomik, psikolojik ve eğitsel sorunları, engelli bireye sahip ailelerin tepkileri, engelli bireye sahip kardeşlerin tepkileri, engelli bireye sahip ailelerin tutumları, engelli bireye sahip ailelere destek hizmetler, engelli bireye sahip ailelere sunulan hizmetler ve özellikleri, engelli bireye sahip ailelere verilen aile eğitimleri ve özellikleri, ailelere yönelik danışmanlık hizmetleri planlama, ailelere yönelik eğitim programları planlama.
Dersin Amacı
Engelli bireye sahip ailelerin sorunları ile aile tepkilerini açıklayan modeller hakkında temel bilgiler edinme, ailelerin sorunlarını çözebilmek için gerekli olan yöntem ve teknikler ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. | 5 |
| P2 | Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. | 5 |
| P5 | Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır. | 5 |
| P8 | Aile danışmanlığı alanı ile ilgili sahip olduğu deneyim ve bilgi birikimini kullanarak çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilecek yetkinliğe sahip olmak ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde bulunarak bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
| P10 | Bir aile danışmanı olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. | P.1.1 | 6 |
| Ö2 | Online danışmanlık platformlarını kullanarak uzaktan danışmanlık yapma becerisine sahiptir. | P.5.3 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Engelli bireye sahip olan ailelerin ekonomik ve sosyal sorunları |
| 2 | Engelli bireye sahip olan ailelerin psikolojik ve eğitimsel sorunları |
| 3 | Engelli bireye sahip olan ailelerin tepkileri |
| 4 | Engelli bireye sahip olan ailelerin tepkilerini açıklayan modeller |
| 5 | Engelli bireylerin kardeş ilişkileri |
| 6 | Normal gelişim gösteren bireylerin engelli kardeşlerine yönelik tutumları ve tepkileri |
| 7 | Engelli bireye yönelik aile tutumları |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Engelli bireye sahip ailelere yönelik eğitim- rehberlik hizmetlerinde bilgi verici ve psikoterapik yaklaşım |
| 10 | Engelli bireye sahip ailelere yönelik eğitim programları |
| 11 | Ailelerin engelli bireyin eğitimine katılımı |
| 12 | Ailelere yönelik psikolojik danışmanlık hizmetleri |
| 13 | Aile danışmanlığı hizmetlerinin planlanması |
| 14 | Vaka örnekleri |
| 15 | Vaka örnekleri |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aral, N., Gürsoy, F. (2007). Özel Eğitim. İstanbul: Morpa Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Uygulama | 14 | 6 | 84 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
| Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. | 5 | - |
| Ö2 | Online danışmanlık platformlarını kullanarak uzaktan danışmanlık yapma becerisine sahiptir. | - | 5 |
