Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211113 | Aile Danışmanlığında Beslenme Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders; aile danışmanlığında beslenmenin önemi, beslenmeye dair genel kavramlar, beslenme eğitimi ve aile kavramı, aile döngüsü, aile danışmanlığı süreci, temel danışma becerileri ve bu dönemlerdeki beslenme eğitimi konularını kapsar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; aile danışmanlığında beslenme eğitim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.Bu dersin amacı; aile danışmanlığında beslenme eğitim yöntem ve teknikleri ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Beslenme genel kavram ve ilkeler |
| 2 | Beslenme eğitimine giriş, tanımı ve önemi |
| 3 | Aile danışmanlığında beslenmenin önemi ve etkinliği |
| 4 | Ailede besin seçimi ve etkileyen faktörlerin saptanması |
| 5 | Beslenme davranış değişikliği oluşturmaya yönelik danışmanlık yaklaşımları |
| 6 | Gruplara özel beslenme eğitimi |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Beslenme eğitimi uygulamaları |
| 9 | Beslenme eğitimi uygulamaları |
| 10 | Aile danışmanlığında beslenme eğitimi yaklaşımları |
| 11 | Aile üyelerine özel beslenme eğitimi yaklaşımları |
| 12 | Öğrenci Sunumları |
| 13 | Öğrenci Sunumları |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 2 |
| 3 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
