Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211112 | Özel Gereksinimli Bireylerde Beslenme Danışmalığı | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Engellilik kavramı ve engellilerin toplumdaki yeri, engelli bireylerin yasadığı sorunlar ve imkansızlıklar, bedensel ve zihinsel engelli birey sağlığı, bedensel ve zihinsel engelli bireylerde gözlenen beslenme bozuklukları, sağlıklı beslenme ilkeleri, danışmanlık hizmetleri, sağlıklı beslenmede danışmanlığın önemi, yemek yeme becerisi,özel gereksinimli bireylerde beslenmenin değerlendirilmesi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilere günlük yaşamda hastalıklardan korunmada büyük önemi olan sağlıklı beslenmenin özel gereksinimli bireylere danışmanlık hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca; engelli sağlığı ve beslenmesi üzerine güncel bilgilerin verilmesi ve bedensel ve zihinsel engeli olan bireylerde görülen beslenme bozuklukları, beslenme durumunun değerlendirilmesi, gereksinmelerin saptanması, beslenme ile ilgili görülen sorunlara çözüm önerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanım ve Kavramlar |
| 2 | Sağlıklı Beslenmede Temel İlkeler |
| 3 | Engelli Bireylerde Yeterli ve Dengeli Beslenmenin Önemi |
| 4 | Engellilik ve Önemli Besin Ögeleri |
| 5 | Engelli Bireylerde Önemli Beslenme Sorunları (Konstipasyon, İştahsızlık, Aşırı Kilo Alımı) |
| 6 | Öğrenci Sunumları |
| 7 | Vize Sınavı |
| 8 | Zihinsel Engelli Çocuklarda Beslenme (MSUD, Fenilketonüri) |
| 9 | Zihinsel Engelli Çocuklarda Beslenme (Down, Otizm, hiperaktivite sendromu) |
| 10 | Bedensel Engelli Çocuklarda Beslenme (Felç, serebralpalsi) |
| 11 | Bedensel Engelli Çocuklarda Beslenme (Rett sendromu, epilepsi) |
| 12 | Bedensel Engelli Çocuklarda Beslenme (Multipl Skleroz) |
| 13 | Öğrenci Sunumları |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 2 |
| 3 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
