Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211110 | Aile İçi Etkin İletişim | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Aile danışmanlığında etkin iletişim ve iletişim engelleri kavramını tanıma, çocuğun gelişiminde iletişimin önemini bilme, çocuk-ebeveyn ve eş ilişkisinde etkin iletişimi tanıma, etkin iletişimi destekleyici ilke, yöntem ve teknikleri bilme
Dersin Amacı
İletişimin temel kavramları, iletişimin etki alanları, iletişim engellerinin tanıtılması, çocuk-ebeveyn ve eş ilişkisini destekleyici iletişim yöntemlerini tanıma, aile içi etkin iletişimi değerlendirmeyi içermektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İletişim süreci ve öğeleri |
| 2 | Aile içi etkin iletişimin amaç, önem, fonksiyon ve temel özellikleri |
| 3 | İletişimin sınıflandırılması ve aile içi iletişime etkileri |
| 4 | Kullanılan kodlara göre iletişim türleri ve aile içi etkin iletişime yansımaları (sözlü, yazılı, sözsüz) |
| 5 | Etkili konuşma ilkeleri ve yöntemleri |
| 6 | Ailede güçlü etkileşim ortamı |
| 7 | Aile içi iletişimde iletişim engelleri |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Anne çocuk etkili iletişimi nasıl olmalı |
| 10 | Baba Çocuk etkili iletişimi nasıl olmalı |
| 11 | Aile içi iletişim ve etkileşimi güçlendirecek beceriler ve etkinlikler |
| 12 | Aile içi iletişim sorunlarının tanılanması, |
| 13 | Aile içi iletişim sorunlarının çözümü, |
| 14 | Final sınavı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
