Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80211106 | Ailede Ruh Sağlığı | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Muhammed ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Muhammed ARIKAN | C-128 | [email protected] | 7512 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği ailede ruh sağlığı, ruh sağlığının tanımı, aile içi ilişkiler ve psikopatoloji çerçevesinde aileyi ele alma temelinde dersin içeriği hazırlanmıştır.
Dersin Amacı
Bu ders aile danışmanlığı yüksek lisans eğitimini alan bireylerde aile içi ruh sağlığının öğretilmesi, sürdürülmesi ve işlevselliğin devamı gibi konular hakkında teorik bilgilerin verilmesi amacıyla hazırlanmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. | 4 |
| P6 | Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak birey, aile ve topluma yönelik oluşan sorunlarda çözüm odaklı gerekli eğitimi yapar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. | P.6.1 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması |
| 2 | Ruh Sağlığı ve Aile Ruh Sağlığı |
| 3 | Psikotik Bozukluklar |
| 4 | Gelişim Dönemleri Çerçevesinde Ruh Sağlığı İlkeler |
| 5 | Aile Ruh Sağlığını Etkileyen Biyolojik ve Çevresel Faktörler |
| 6 | Majör Depresyon ve Aile Ruh Sağlığına Etkileri |
| 7 | Davranım Bozukluğu ve Aile Ruh Sağlığına Etkileri |
| 8 | Karşıt olma karşıt gelme bozukluğu piromani kleptomani |
| 9 | Anksiyete Bozuklukları ve Aile Ruh Sağlığına Etkileri |
| 10 | kişilik bozuklukları 1 |
| 11 | Kişilik BozukluklRI 2 |
| 12 | Kişilik Bozuklukları 3 |
| 13 | Aile Sorunlarını Analiz Etme |
| 14 | Dersle İlgili Son Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Öztürk, O. (2016). Ruh Sağlığı Bozuklukları. Nobel Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Projeler | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 40 | 40 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 182 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Aile danışmanlığı alanındaki temel kavramları, teorileri ve araştırma bulgularını anlar. | 4 | - |
| Ö2 | Aile içi iletişim, çatışma yönetimi, ve ilişki dinamikleri konularında derinlemesine anlama geliştirir. | 3 | - |
| Ö3 | Birey, aile ve toplum düzeyinde ortaya çıkabilen sorunları anlar. | - | 3 |
