İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Aile Danışmanlığı Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03210003 Felsefeye Giriş 1 Güz 1 3+0+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Sunum, soru-cevap, tartışma ve değerlendirme.
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM C-133 [email protected] 7648 Perşembe
10.00-11.30
Dersin İçeriği
Felsefenin tanımı, konusu, yöntemi ve kaynakları, problemleri, bilgi teorisi, bilginin kaynağı, rasyonalizm (İlkçağ rasyonalistleri ve yeniçağ rasyonalistleri), sansualizm, emprizm, intüisyonizm, bilginin değeri, doğmatizm, septisizm, rölativizm, pozitivizm, pragmatizm, mantıkçı pozitivizm ve İslam düşüncesinde bilginin değeri. Bu bağlamda değişik filozofların bu sorunlarla ilgili kaynak kitaplarının tanıtılması, öğrencilerle ilk kaynak bilgilerini buluşturma.
Dersin Amacı
Felsefe ile ilgili temel kavramları kapsamlı bir şekilde öğrencilere öğretmek, felsefenin temel sorunlarını öğrencilerle tartışarak onların felsefi bakış açısını kazanmalarına yardımcı olmak, felsefi bir analiz ve sentez gücü kazandırıp, öğrencileri dogmatik yaklaşımlardan uzaklaştırıp eleştirel bir yaklaşımla sorunlarına bakmayı öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Aile danışmanlığı alanında elde ettiği bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak ortaya konulan verileri yorumlar ve değerlendirir, alanın sorunlarını tanımlar, analiz ve sentez eder, meslekî ve etik değerler doğrultusunda çözüm önerileri geliştirir, bilgi paylaşımında bulunur ve ekip çalışmalarına katılır. 4
P2 Bilginin kaynağını, sınırlarını, doğruluk ve geçerliliğini, güvenirliliğini değerlendirme ve yönetme bilgisi ve bakış açısına sahiptir. 4
P3 Aile danışmanlığı alanındaki bilimsel bilgi ve bulgulara, sonuçlara ulaşma, güncel literatürü takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 4
P5 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili her türlü bilgi ve teknolojilerini kullanır. 4
P6 Aile danışmanlığı alanında edindiği bilgi, beceri ve deneyimi kullanarak birey, aile ve topluma yönelik oluşan sorunlarda çözüm odaklı gerekli eğitimi yapar. 4
P7 Aile danışmanlığı alanına özgü sorunlara bilimsel veriler doğrultusunda çözüm üretir. 3
P8 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili sahip olduğu deneyim ve bilgi birikimini kullanarak çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilecek yetkinliğe sahip olmak ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde bulunarak bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
P9 Aile danışmanlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık ve girift sorunları çözmek için bireysel ve bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
P10 Bir aile danışmanı olarak sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. P.1.3 1
Ö2 Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. P.1.4 1
Ö3 Aile danışmanlığı literatüründeki boşlukları tanımlar ve yeni yaklaşımlar önerir. P.1.5 1
Ö4 Mesleki etik değerlere uygunluğu göz önünde bulundurarak uygulamalarını değerlendirir. P.1.6 1
Ö5 Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. P.2.3 1
Ö6 Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. P.2.4 1
Ö7 Çeşitli bilgi kaynaklarından elde edilen bilgileri sentezler ve yeni bir bakış açısı oluşturur. P.2.5 1
Ö8 Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. P.2.6 1
Ö9 Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. P.3.4 1
Ö10 Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.3.6 1
Ö11 Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. P.5.4 1
Ö12 Aile danışmanlığı süreçlerindeki teknolojik uygulamaların mesleki standartlara uygunluğunu değerlendirir. P.5.6 1
Ö13 Sorunların aile dinamikleri, bireysel psikoloji ve toplumsal etkileşimlerle olan ilişkilerini analiz eder. P.6.4 1
Ö14 Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. P.7.6 1
Ö15 İş birliği içinde, farklı meslek gruplarının perspektiflerini analiz ederek etkileşimleri analiz eder. P.8.4 1
Ö16 İş birliği içinde, ekip çalışmalarının verimliliğini değerlendirme ve gerekli düzeltmeleri yapma becerisini sağlar. P.8.6 1
Ö17 Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. P.9.3 1
Ö18 Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. P.9.4 1
Ö19 Eğitim ve gelişim programlarının tasarımıyla ilgili temel prensipleri bilmektedir. P.10.1 1
Ö20 Çalışanların bireysel ve grup dinamiklerini anlayarak, özel gelişim ihtiyaçlarını belirler. P.10.2 1
Ö21 Etkinlikleri yürütme sürecinde pratik becerileri uygular. P.10.3 1
Ö22 Eğitim programlarını geliştirmek için farklı kaynaklardan gelen bilgileri sentezler. P.10.5 1
Ö23 Çalışanların kazanımlarını ölçme ve değerlendirme süreçlerini değerlendirir. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 1. Felsefe hakkında genel bilgi ve felsefenin tanımı,
2 2. Felsefe, Filozof, Hikmet ve Hakîm kavramları ve bunların açılımı,
3 3. Felsefenin dayanakları (akıl, tefekkür, bilgi ve hikmet),
4 4. Felsefî düşünüş ve özellikleri,
5 5. Felsefe insana neden gereklidir? (Bireysel ve toplumsal faydaları),
6 6. Felsefenin ana problemleri (Varlık, bilgi ve değer). Varlık ve Bilgi Felsefesinin ne olduğu, Değer Probleminde Ahlak Felsefesi ve Sanat Felsefesi Hakkında Genel Bilgi.
7 7. Ara Sınav
8 8. Felsefe ve Bölümleri, (Sistematik Felsefe ve Felsefe Tarihi), Bilgi ve bilgi çeşitleri,
9 9. Bilgi ve Bilgi Çeşitleri (empirik bilgi, bilimsel bilgi, teknik bilgi, sanat bilgisi, dini bilgi, felsefi bilgi),
11 11. Bilginin Kaynağı Problemi (Rasyonalizm, Sansüalizm)
12 12. Bilginin Kaynağı Problemi (Empirizm, Entüisyonizm, bunların eleştirisi)
13 13. Bilginin Değeri (Dogmatizm, Septisizm, Kritisizm, Pozitivizm, Pragmatizm, Analitik Felsefe).
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. ERDEM, Hüsameddin. Felsefeye Giriş: Bazı Felsefe Meseleleri, Konya: HÜ-ER, 2021
2. BOLAY, Süleyman Hayri. Felsefeye Giriş, Ankara: Akçağ Yayınları, 2019
3. MENGÜŞOĞLU, Takiyettin, Felsefeye Giriş, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1983
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Ödev - -
Projeler - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 54 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 14 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 1 4 4
Toplam İş Yükü: 180
Toplam Yük / 30 6
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 Aile danışmanlığı yöntemlerini etkili bir şekilde uygular. 4 - - - - - - - -
Ö2 Farklı aile danışmanlığı yaklaşımlarını eleştirir ve kendi pratiğini sürekli olarak değerlendirir. 5 - - - - - - - -
Ö3 Aile danışmanlığı literatüründeki boşlukları tanımlar ve yeni yaklaşımlar önerir. 4 - - - - - - - -
Ö4 Mesleki etik değerlere uygunluğu göz önünde bulundurarak uygulamalarını değerlendirir. 3 - - - - - - - -
Ö5 Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır ve çeşitli bilgileri bir araya getirerek uygulama becerisi gösterir. - 3 - - - - - - -
Ö6 Bilgi kaynaklarını eleştirir ve farklı perspektiflerden değerlendirir. - 4 - - - - - - -
Ö7 Çeşitli bilgi kaynaklarından elde edilen bilgileri sentezler ve yeni bir bakış açısı oluşturur. - 3 - - - - - - -
Ö8 Bilgi kaynaklarını eleştirel bir şekilde değerlendirir ve güvenilirliklerini sorgular ve yorumlar. - 4 - - - - - - -
Ö9 Güncel literatürdeki araştırmaları eleştirir ve metodolojik güçlükleri, sınırlamaları analiz eder. - - 4 - - - - - -
Ö10 Aile danışmanlığı literatüründeki bilimsel bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. - - 3 - - - - - -
Ö11 Aile danışmanlığı süreçlerindeki dijital verileri analiz eder ve bu analizleri yorumlar. - - - 4 - - - - -
Ö12 Aile danışmanlığı süreçlerindeki teknolojik uygulamaların mesleki standartlara uygunluğunu değerlendirir. - - - 4 - - - - -
Ö13 Sorunların aile dinamikleri, bireysel psikoloji ve toplumsal etkileşimlerle olan ilişkilerini analiz eder. - - - - 4 - - - -
Ö14 Geliştirdiği çözüm önerilerini bilimsel metodolojiye uygun olarak değerlendirir. - - - - - 3 - - -
Ö15 İş birliği içinde, farklı meslek gruplarının perspektiflerini analiz ederek etkileşimleri analiz eder. - - - - - - 3 - -
Ö16 İş birliği içinde, ekip çalışmalarının verimliliğini değerlendirme ve gerekli düzeltmeleri yapma becerisini sağlar. - - - - - - 4 - -
Ö17 Bireysel olarak karmaşık sorunlara çözüm odaklı yaklaşma ve etkili stratejiler geliştirir. - - - - - - - 5 -
Ö18 Analitik becerileri kullanarak sorunların kökenlerini belirleme ve etkileşimleri değerlendirir. - - - - - - - 5 -
Ö19 Eğitim ve gelişim programlarının tasarımıyla ilgili temel prensipleri bilmektedir. - - - - - - - - 3
Ö20 Çalışanların bireysel ve grup dinamiklerini anlayarak, özel gelişim ihtiyaçlarını belirler. - - - - - - - - 4
Ö21 Etkinlikleri yürütme sürecinde pratik becerileri uygular. - - - - - - - - 4
Ö22 Eğitim programlarını geliştirmek için farklı kaynaklardan gelen bilgileri sentezler. - - - - - - - - 5
Ö23 Çalışanların kazanımlarını ölçme ve değerlendirme süreçlerini değerlendirir. - - - - - - - - 3