Mahkeme Büro Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Karatay Meslek Yüksekokulu
Mahkeme Büro Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Karatay Meslek Yüksekokulu
Mahkeme Büro Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900013 | Yabancı Dil (İngilizce) II | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hakan ALKAN | A-105 | [email protected] | 7380 | Çarşamba 09:30-11:30 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P6 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.6.1 | 1 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.6.2 | 1 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.6.3 | 1 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | P.6.4 | 1 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.6.5 | 1 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.6.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Günlük rutinler hakkında konuşma. Geniş zaman ve sıklık zarfları. Cümlelerde empatik vurgu. (Ünite 6 - Ders 1) |
| 2 | Vücudun bölümleri. Yaralanmalar/sakatlanmalar hakkında konuşma. Spor yaralanmaları. (Ünite 6 - Ders 2) |
| 3 | Hastalıklar ve tedaviler. "Should" ile tavsiyeler verme. (Ünite 6 - Ders 3) |
| 4 | Turistik mekanlar ve aktiviteler. Telefon görüşmelerinde kullanılan yaygın cümle kalıpları. (Ünite 7 - Ders 1) |
| 5 | Toplu ulaşım sözcükleri. "There is" ve "There are" ile cümle kurmak. (Ünite 7 - Ders 2) |
| 6 | Şehirde dolaşma. Adres sorma ve adres tarif etme. Hareket edatları. (Ünite 7 - Ders 3) |
| 7 | Hava durumu. Seyahat tecrübeleri. Geçmiş zamanda durum cümleleri kurmak. (Ünite 8 - Ders 1) |
| 8 | Vize Haftası |
| 9 | Tatilde yapılabilecek aktiviteler. Geçmiş zamanda eylem cümlesi kurmak. Geçmiş tatil hakkında konuşmak. (Ünite 8 - Ders 2) |
| 10 | Activities to do on vacation. Making action sentences in the past tense. Talking about past vacations. (Unit 8 - Lesson 2) |
| 11 | Sıkça tüketilen gıdalar. "How many" ve "how much" ile sorular sorma ve bu soruları cevaplama. Favori yemeklerimiz. (Ünite 9 - Ders 1) |
| 12 | Frequently consumed foods. Asking and answering questions with "how many"and "how much". Our favorite foods (Unit 9 - Lesson 1) |
| 13 | Food units of measurement. Verbs related to cooking. Countable and uncountable nouns. Uses of "a", "an", "the", "some", "any". (Unit 9 - Lesson 2) |
| 14 | Final Haftası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Start Up 2 Student's Book by Pearson Publishing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P6 |
|---|---|---|
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 5 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. | 5 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |
