Mahkeme Büro Hizmetleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Karatay Meslek Yüksekokulu
Mahkeme Büro Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları
Karatay Meslek Yüksekokulu
Mahkeme Büro Hizmetleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 07430212 | Ceza Usul Hukuku | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Konu anlatımı, soru-cevap, tartışma, karar incelemesi |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Zeliha ALPSOY | H-207 | [email protected] | 7480 | Cuma 10:00-11:30 |
Dersin İçeriği
Soruşturma ve kovuşturma evrelerindeki iş ve işlemler
Dersin Amacı
Ceza mahkemelerindeki ve soruşturma evresindeki temel iş ve işlemlere hakim olmaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukukun temel kavram ve kurumlarının temel özelliklerini öğrenmek | 5 |
| P2 | Temel hukuk metinlerini asgari düzeyde incelemek, yorumlamak, değerlendirmek | 4 |
| P3 | Hukukun temel kavramları ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle, yalın hukuk problemlerini çözebilmek | 4 |
| P4 | Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanabilmek | 4 |
| P5 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak | 4 |
| P14 | Bir konu hakkındaki bilgisini yazılı olarak aktarabilmek | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | P.2.1 | 1 |
| Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | P.3.1 | 1 |
| Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | P.5.1 | 1 |
| Ö5 | Bilgi sahibi olduğu bir konuya ilişkin olarak yazılı açıklama yapabilir konuyu yazılı olarak özetleyebilir. | P.14.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ceza Muhakemesine Giriş ve Kanunda Yer Almayan Kurum ve Kavramlar, Ceza Muhakemesi Kurallarının Uygulama Alanı |
| 2 | Ceza muhakemesinin temel ilkeleri |
| 3 | Soruşturma ve kovuşturma evrelerine hakim temel ilkeler ve temel etik ilkeler |
| 4 | Ceza muhakemesinde yorum, kıyas ve muhakeme şartları |
| 5 | Eski hale getirme, adli tatil, soruşturma evresi |
| 6 | Soruşturma evresine katılan kişiler, soruşturma evresinin icrası |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Ara sınav soru çözümü koruma tedbiri çeşitleri |
| 9 | Koruma tedbirleri nedeniyle tazminat soruşturma evresinin sona ermesi, iddianame |
| 10 | Kovuşturmaya yer olmadığı kararı, Kovuşturma evresi ve kovuşturmaya katılanlar |
| 11 | Kovuşturmaya katılanlar (Hakim, mahkeme, savcı, sanık, müdafi, vekil, suçtan zarar gören, zabıt katibi) |
| 12 | Kovuşturma evresinin devreleri (duruşma hazırlığı devresi duruşma devresi) |
| 13 | Duruşmanın icrası |
| 14 | Duruşmanın icrası |
| 15 | Kanun yolu devresi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÖZBEK, Veli Özer , Doğan, Koray , Bacaksız, Pınar , TEPE, İlker Tepe, Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler, 14. Baskı, Seçkin Yayınları, 2024 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü: | 155 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Adalet hukuk hizmetleri sektöründe çalışanların bilmesi gereken genel ilke ve kuralları bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ö2 | Analitik düşünce yöntemini öğrenir ve hukuki kavramları karşılaştırabilme kabiliyetine sahip olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ö3 | Vaka analizleri yaparak, teorik bilgileri pratik uygulamada kullanabilme becerisini kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ö4 | Uygulamada karşılaştığı hukuki sorunları, başta anayasa ve kanunlar olmak üzere, yargı içtihatları ve doktrin ile yorumlayıp çözüme kavuşturabilecek beceriye sahip olur. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ö5 | Bilgi sahibi olduğu bir konuya ilişkin olarak yazılı açıklama yapabilir konuyu yazılı olarak özetleyebilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
