İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04961003 Innovation and Strategy 3 Bahar 6 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili İngilizce
Yöntem ve Teknikler Anlatım (sunum) yöntemi Tartışma yöntemi Örnek olay yöntemi (vaka çözümü)
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN C-104 [email protected] 7352 Perşembe
14.00
Dersin İçeriği
Yeni işlerin yaratılması, yeni pazarların ele geçirilmesi ve kurumsal etkinliğin artırılması, üretkenliğin veya inovasyonun ya da her ikisinin birden geliştirilmesi yoluyla gerçekleşir. Yeni keşifler, yeni teknolojiler, rekabet ve küreselleşme hem girişimcileri hem de mevcut firmaları inovasyon ve çevikliği teşvik etmeye zorlamaktadır. Bu ders, yeni kurulan şirketlerde ve mevcut firmalarda inovasyonu teşvik etme ve yönetme teorisini ve pratiğini incelemektedir. Çığır açan ürün ve hizmetleri tanıtmak için başarılı çerçeveleri, stratejileri, finansman tekniklerini, iş modellerini, riskleri ve engelleri araştırır. Konular arasında iş modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojisi, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans ölçümü ve değişim yönetimi yer almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrenciler, yeni kurulan bir işletme veya mevcut bir firma içinde yeni bir girişim olarak yeni bir ürün veya hizmet teklifini değerlendirme, ifade etme, rafine etme ve sunma becerilerini geliştireceklerdir. Bu ders,
günümüzde yeni işletmelerin gerekli bileşenleri olarak inovasyon ve yönetsel stratejiyle ilgilenen tüm öğrenciler için uygundur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ders Tanıtımı ve Genel Bakış
2 Temel Kavramlar ve Yeniliklerin Önemi
3 Ulusal yenilik sistemleri ve girişimcilik
4 Pazar adaptasyonu ve teknolojik yayılım
5 İşletme İçi Yenilik Yönetimi
6 Yenilik Süreci ve Operasyonlar
7 Fikri mülkiyetin yönetilmesi
8 Ara Sınav
9 Kurumsal bilginin yönetilmesi
10 Stratejik İşbirlikleri ve Ağlar
11 Araştırma ve Geliştirme Yönetimi
12 İş Modelleri
13 Ürün ve Marka Stratejileri
14 Pazar Araştırmaları ve İlgili Sürecin Ürün Geliştirme Prosedürüne Etkisi
15 Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Yönetimi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Trott, P. (2008). Innovation management and new product development. Pearson education.
Igartua, J. I., Garrigós, J. A., & Hervas-Oliver, J. L. (2010). How innovation management techniques support an open innovation strategy. Research-Technology Management, 53(3), 41-52.
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 2 11 22
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 10 10
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5