Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 04961003 | Innovation and Strategy | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım (sunum) yöntemi Tartışma yöntemi Örnek olay yöntemi (vaka çözümü) |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hazal DUMAN ALPTEKİN | C-104 | [email protected] | 7352 | Perşembe 14.00 |
Dersin İçeriği
Yeni işlerin yaratılması, yeni pazarların ele geçirilmesi ve kurumsal etkinliğin artırılması, üretkenliğin veya inovasyonun ya da her ikisinin birden geliştirilmesi yoluyla gerçekleşir. Yeni keşifler, yeni teknolojiler, rekabet ve küreselleşme hem girişimcileri hem de mevcut firmaları inovasyon ve çevikliği teşvik etmeye zorlamaktadır. Bu ders, yeni kurulan şirketlerde ve mevcut firmalarda inovasyonu teşvik etme ve yönetme teorisini ve pratiğini incelemektedir. Çığır açan ürün ve hizmetleri tanıtmak için başarılı çerçeveleri, stratejileri, finansman tekniklerini, iş modellerini, riskleri ve engelleri araştırır. Konular arasında iş modeli inovasyonu, tasarım odaklı inovasyon, liderlik, strateji, bilgi teknolojisi, bilgi yönetimi, süreç iyileştirme, performans ölçümü ve değişim yönetimi yer almaktadır.
Dersin Amacı
Öğrenciler, yeni kurulan bir işletme veya mevcut bir firma içinde yeni bir girişim olarak yeni bir ürün veya hizmet teklifini değerlendirme, ifade etme, rafine etme ve sunma becerilerini geliştireceklerdir. Bu ders,
günümüzde yeni işletmelerin gerekli bileşenleri olarak inovasyon ve yönetsel stratejiyle ilgilenen tüm öğrenciler için uygundur.
günümüzde yeni işletmelerin gerekli bileşenleri olarak inovasyon ve yönetsel stratejiyle ilgilenen tüm öğrenciler için uygundur.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı ve Genel Bakış |
| 2 | Temel Kavramlar ve Yeniliklerin Önemi |
| 3 | Ulusal yenilik sistemleri ve girişimcilik |
| 4 | Pazar adaptasyonu ve teknolojik yayılım |
| 5 | İşletme İçi Yenilik Yönetimi |
| 6 | Yenilik Süreci ve Operasyonlar |
| 7 | Fikri mülkiyetin yönetilmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Kurumsal bilginin yönetilmesi |
| 10 | Stratejik İşbirlikleri ve Ağlar |
| 11 | Araştırma ve Geliştirme Yönetimi |
| 12 | İş Modelleri |
| 13 | Ürün ve Marka Stratejileri |
| 14 | Pazar Araştırmaları ve İlgili Sürecin Ürün Geliştirme Prosedürüne Etkisi |
| 15 | Yeni Ürün Geliştirme Sürecinin Yönetimi |
| 16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Trott, P. (2008). Innovation management and new product development. Pearson education. |
| Igartua, J. I., Garrigós, J. A., & Hervas-Oliver, J. L. (2010). How innovation management techniques support an open innovation strategy. Research-Technology Management, 53(3), 41-52. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 2 | 11 | 22 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 150 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
