İşletme
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700011 | İstatistik I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇİFTCİ | C-105 | [email protected] | 7429 | Salı 14:00 |
Dersin İçeriği
Temel istatistik kavramları, Değişkenler, Frekans dağılımı, merkezi eğilim ölçüleri, değişim ölçüleri.
Dersin Amacı
Temel istatistik metodu ile birlikte istatistiğin araştırmalarda kullanımı ve istatistikî analizlerin değerlendirilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P | 4 | |
P2 | İşletme alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 4 |
P3 | İşletme alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 4 |
P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 5 |
P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 5 |
P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İstatistiğe Giriş (istatistik, bilim ve gözlem, veri yapıları, araştırma yöntemi ve istatistik, değişkenler, ölçme) |
2 | Frekans Dağılımları (Tablolar, Grafikler, yüzdelikler) |
3 | Merkezi Eğilim Ölçüleri (Ortalama, ortanca, tepedeğer) |
4 | Değişim ölçüleri (Ranj, varyans, standart sapma) |
5 | Değişim ölçüleri (Ranj, varyans, standart sapma) |
6 | SPSS' e Giriş |
7 | Genel tekrar |
8 | Ara Sınav |
9 | Olasılığa Giriş |
10 | Normal Dağılım |
11 | Güven Aralıkları |
12 | Hipotez Testleri |
13 | Genel Tekrar |
14 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Alpar, Reha, (2023), Uygulamalı İstatistik |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |