İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00930401 | Mesleki İngilizce I | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Kadir ÜNALOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları, Sosyal Güvenlik ve Sigortacılıkişletme alanında gerekli olan, ticari ve iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmayı hedefleyerek, ileri seviyede bir hazırlık sunmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları işletme alanında gerekli olan iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 1 | |
| P2 | İşletme alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 1 |
| P3 | İşletme alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 3 |
| P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 5 |
| P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 5 |
| P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 3 |
| P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 1 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve tanışma |
| 2 | Zamanla ilgili ısınma etkinliği - Okuma, gramer, konuşma ve kelime bilgisi etkinlikleri. |
| 3 | Bir yabancıyla konuşmayı başlatma ve bitirme konusunda ısınma etkinliği - zamana ilişkin kelime bilgisi, dinleme, okuma, konuşma ve işlevsel dil egzersizleri |
| 4 | İnsanlarla tanışmak - buluşma durumlarıyla ilgili ısınma etkinliği - Dilbilgisi: Şimdiki basit, Şimdiki Sürekli. - Okuma, dinleme, dilbilgisi ve kelime bilgisi etkinlikleri. - İyi bir ilk izlenim yaratmaya ilişkin kelime bilgisi ve okuma. |
| 5 | Bir önceki konuyu gözden geçirmek için ısınmak - Dinleme kelimeleri ve konuşma egzersizleri - Yiyecek ve içecek ikramı - Konuyla ilgili işlevsel dil ve dinleme-konuşma çalışmaları |
| 6 | Senaryo: Ziyaretçiler - Okuma, dinleme ve konuşma alıştırmaları |
| 7 | Vize Sınavları |
| 8 | Şirketler, İşler - Dilbilgisi: Basit geçmiş zaman - Kelime dağarcığı: ücret ve koşullar. Isınma etkinliği, dinleme, gramer, kelime bilgisi ve okuma etkinlikleri |
| 9 | ısınma etkinliği ve önceki haftanın gözden geçirilmesi, tarihlerle ilgili kelime konuşması ve telaffuz egzersizi. Topluluk önünde konuşma: okuma, dinleme, işlevsel dil ve konuşma etkinlikleri. |
| 10 | Senaryo: dünyanın en kötü şirketi. ısınma, okuma, dinleme, kelime bilgisi ve konuşma egzersizleri. |
| 11 | Harika fikirler: Dilbilgisi: geçmiş basit ve geçmiş sürekli. Isınma etkinliği, okuma, gramer, dinleme ve konuşma etkinlikleri. |
| 12 | Geçmiş trendleri açıklama: grafikleri tanımlama: kelime dağarcığı, dinleme okuma ve işlevsel dil alıştırmaları. |
| 13 | Senaryo: Hala popüler mi? - Isınma etkinliği, kelime bilgisi, okuma ve konuşma egzersizi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | @ work Pre-intermediate - A. Gunn, D. Cole-Powney, C. Hughes - Ricmond Publising - 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 4 | 10 | 40 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
