İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900012 Yabancı Dil I (İngilizce I) 1 Güz 1 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin Yabancı dille ilgili farkındalığını artırarak, temel becerileri ve başlangıç seviyesindeki dilbilgisi konularını öğrenmeyi ve hedef dili kısıtlı da olsa da kullanmayı amaçlar.
Dersin Amacı
-Başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımı -Başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilme - Temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse Giriş, Dersi ve kullanılacak kaynağı tanıtma
2 Meslekler ve işe gidip gelmek. Geniş zaman: Be. Geniş zaman: Olumlu ve olumsuz cümleler. (Ünite 1, Ders 1-2)
3 Geniş Zaman: Sorular. Mesleki etkinlikler. Tanışma sohbetleri. Okuma metni: "Super Commuters". Metinle ilgili çalışmalar. (Ünite 1, Ders 3-4)
4 Genel tekrar. (Ünite 1, Ders 1-2-3-4)
5 Aile ilişkileri ve kişilik özellikleri. Geniş Zaman: Who ve What ile sorular sorma ve soruları yanıtlama. Durum cümleleri kurma (am, is, are) (Ünite 2, Ders 1)
6 Kişilerin fiziksel görünümlerini betimleme. "Be" ve "have" ile cümleler kurma. (Ünite 2, Ders 2)
7 Yeteneklerden bahsetme: "Can" and "can't". Okuma metni: "An Unusual Family Business". Metinle ilgili çalışmalar. (Ünite 2, Ders 3-4)
8 Wh- ile başlayan soru kelimeleri, Boş zamanlarda yapılan aktiviteler, Konuyla ilintili olan okuma parçası 'I enjoy my weekends've ilgili soruları cevaplama, Haftasonları üzerine yazma alıştırması, Günlük hayattan ifadeler çalışma (Bir restoranda kullanılabilecek günlük ifadeler)
9 Ev işleri. Şimdiki zaman: Olumlu/olumsuz cümleler ve sorular. (Ünite 3, Ders 1)
10 Filmler. Nasıl davette bulunulur? Davete nasıl cevap verilir? Boş zaman aktiviteleri. Gramer: "Infinitive-Gerunds". (Ünite 3, Ders 2-3)
11 Okuma parçası: "Tied to our devices". Metinle ilgili çalışmalar. Genel tekrar. (Ünite 3, Ders 1-2-3-4)
12 Sahiplik/aidiyet cümleleri kurmak. Gramer: "Whose" ile soru cümleleri kurmak. Sahiplik/aitlik isimleri ve zamirleri. (Ünite 4, Ders 1)
13 Ödünç almak/vermek. Rica etmek/İzin istemek. Aitlik/Sahiplik isimleri/zamirleri. Gramer: Düzenli ve düzensiz kıyaslama sıfatları. (Ünite 4, Ders 2-3)
14 Tekrar haftası, Final sınavı bilgilendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Start Up 2 by Pearson Publishing
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2