Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300006 | Araştırma Yöntemleri | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-129 | [email protected] | 7954 | Perşembe 15:00-16:00 |
Dersin İçeriği
Bilim metodolojisinin zihinsel ve davranışsal süreçleri, zihinsel yöntemler olarak tümevarım, tümdengelim ve hipodedüktif yöntemin özellikleri, sosyolojik bilgi üretmenin zihinsel ve davranışlar süreçleri kapsamında bilimsel paradigmaların özellikleri, dönüşümü.
Dersin Amacı
Sosyolojik bilgi birikimini pratik sorunlar önünde kullanabilme doğrultusunda yeterli yöntem bilgisine sahip olabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
| P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 3 |
| P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 4 |
| P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | P.2.5 | 3 |
| Ö3 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö4 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. | P.8.4 | 1 |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilim Ve Araştırma |
| 2 | Araştırmanın Boyutları |
| 3 | Kuram Ve Araştırma |
| 4 | Metodolojinin Anlamları |
| 5 | Literatür Değerlendirmesi Ve Etik Kaygılar |
| 6 | Planlama Ve Hazırlık: Nitel Ve Nicel Araştırma Tasarımları |
| 7 | Nicel Veri Toplama Ve Analiz: Deneysel Araştırma |
| 8 | Nicel Veri Toplama Ve Analiz: Deneysel Araştırma |
| 9 | Tarama Araştırması, Tepkisiz Araştırma Ve İkincil Analiz |
| 10 | Nitel Veri Toplama Ve Analiz |
| 11 | Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma |
| 12 | Nitel Veri Analizi |
| 13 | Ötekilerle İlişki Kurma |
| 14 | Araştırma Raporunun Yazılması Ve Toplumsal Araştırmanın Politikası |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | W.Lawrence Neuman (2008),Toplumsal Araştırma Yöntemleri 1 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P8 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Kamu, özel sektör, düşünce kuruluşları ve projelerin gereksinimlerini analiz etme. | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - |
