Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99300005 | Sosyal Antropoloji | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 | Salı 14:0015:00 |
Dersin İçeriği
• Antropolojinin alanı • Kültürel antropoloji • Kültür nedir • Davranış biyoloji ve öğrenme • Dilin yapısı ve kökleri • Uyarlanma ve Kültürel Evrim • Avcı toplayıcılık • Çobanlık ve tarım • Akrabalık ve toplumsal roller • Sosyal yapı ve kişilik • Kimlik, etnisite ve ulus • Toplumsal denetim ve siyasal örgütlenme • Dinsel inançlar ve ayin
Dersin Amacı
Antropolojinin konusu ve alt dalları, temel kavramları, antropolojik araştırma yöntemleri, antropoloji kavram ve konuları hakkında kuramsal yaklaşımlar, insanın biyolojik, kültürel ve teknolojik gelişmesi, basitten moderne farklı toplumlarda aile, cinsiyet rolleri ve akrabalık ilişkileri, toplumların ekonomik, sosyal ve siyasi örgütlenme biçimleri, dil, din, kültür sistemleri, kültürel değişim ve etkileşim, sömürgecilik ve kalkınma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 2 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde ve proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 2 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö3 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | P.3.2 | 1 |
Ö5 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | 1 |
Ö6 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | P.3.4 | 1 |
Ö7 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 1 |
Ö9 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | 1 |
Ö10 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Antropoloji Biliminin çalışma alanları, alt disiplinleri. |
2 | Antropolojideki belli başlı yaklaşımlar, kuramlar, Kuramcılar |
3 | Antropolojinin Tarihçesi |
4 | Antropolojide kullanılan yontem ve teknikler (nicel/nitel araştırma) |
5 | Antropolojide Alan araştırmasının önemi (emik ve etik yaklaşım) |
6 | Akrabalık ve Sosyal Organizasyon |
7 | Farklı kültürlerde evlenme, erginliğe geçiş seremonileri. |
8 | Toplumsal Cinsiyet ve feminist antropolojideki temel yaklaşımlar |
9 | Siyaset ve Antropoloji |
10 | Ekonomi ve Antropoloji |
11 | Farklı kültürlerde din ve ritüeller. (Din antropolojisi) |
12 | Kültürel Kimlik ve Etnisite |
13 | Popüler kültür ve tüketimin antropolojik olarak yorumlanması (tüketim antropolojisi) |
14 | Küreselleşme ve Yerellik. Küreselleşen dünyada antropolojinin yeri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Pritchard, E, E. (2005) Sosyal Antropoloji, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 160 | ||
Toplam Yük / 30 | 5,33 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 2 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 3 | - | - | - | - |
Ö3 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | - | 2 | - | - | - | - |
Ö4 | Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. | - | - | 2 | - | - | - |
Ö5 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö6 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. | - | - | - | 2 | - | - |
Ö7 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | 1 | - | - |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | - | - | - | - | 2 | - |
Ö9 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | - | - | - | - | 2 | - |
Ö10 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | 3 |